Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2017

Aνακοίνωση του συλλόγου για την συγκυρία

  

Το ΔΣ του συλλόγου κατά πλειοψηφία, ενημερώνει για τα παρακάτω:                                          
    Έβδομος χρόνος μνημονίων και συνεχίζουμε … Το τέρας  όμως είναι αχόρταγο!
  Στο ίδιο έργο θεατές !  Πάλι οι ίδιες προσπάθειες να πλασαριστεί η εκτροπή σαν κανονικότητα. Στο ήδη μαύρο κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί από την 6χρονη εφαρμογή των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων, σε αυτή την αποικία χρέους,  βρισκόμαστε πάλι αντιμέτωποι με ένα νέο γύρο επιδρομής στα εργασιακά και κοινωνικά μας δικαιώματα, με αυξήσεις στους φόρους και στα είδη  πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων και με επέκταση της ελαστικής εργασίας, το 55% των προσλήψεων των τελευταίων μηνών αφορούν ευέλικτες μορφές απασχόλησης
     Όμως το τέρας είναι αχόρταγο.... Ο Τόμσεν δηλώνει ότι χρειάζονται ακόμα 21 χρόνια λιτότητας για να επιστρέψει η Ελλάδα στα προ κρίσης επίπεδα,  οι δανειστές ζητούν μεγαλύτερη μείωση  του αφορολόγητου,  περικοπή των συντάξεων μέσω της κατάργησης της προσωπικής διαφοράς, δέσμευση για μέτρα και για μετά το 2018,  πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5%.  Το κλείσιμο της αξιολόγησης που προγραμματίζεται για τις 20 Φλεβάρη θα σημαίνει νέα  δέσμευση για συνέχιση των μνημονιακών πολιτικών με μεγαλύτερη ένταση και βάθος.


                                Η εκπαίδευση μπροστά σε νέο κύμα αναδιαρθρώσεων
     Στην εκπαίδευση η κυβέρνηση βάζει στο φουλ τις μηχανές για τη συντηρητική αναδιάρθρωση. ‘Ηδη ανακοινώθηκαν πέντε συζητήσεις στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, ενώ το κατά παραγγελία «λυσάρι» του ΟΟΣΑ για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, τα οποία επί της ουσίας θα υλοποιούν τις δεσμεύσεις του τρίτου μνημονίου, το έχει ήδη στα χέρια του ο υπουργός Παιδείας και θα ανακοινωθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Φλεβάρη. Βασικοί του άξονες «η ορθολογικότερη διαχείριση των πόρων», η «αύξηση τη παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων και η αυτοαξιολόγηση ως προς τη βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών θεσμών», «η αποτελεσματική σχολική διοίκηση», η «αξιόπιστη παρακολούθηση της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης». Η Ευρωπαϊκή Ένωση, στην πρόσφατη ανακοίνωσή της «Για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης» τονίζει ότι  « είναι αναγκαία η προώθηση εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής …. Οι προσπάθειες βελτίωσης της ποιότητας και των επιδόσεων στην εκπαίδευση επιβάλλουν ανάληψη δράσης επειγόντως». Η κυβέρνηση ακολουθεί τις εντολές κατά γράμμα.
       Η αυτοαξιολόγηση και η αυτονομία σχολικής μονάδας αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, που έχει ήδη στα σκαριά νομοθετική ρύθμιση για την αναβάθμιση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), η οποία έχει το γενικό πρόσταγμα στην εποπτεία και στην εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας  για «την αυτοβελτίωση της σχολικής μονάδας και τη δυνατότητα για σημαντικές βελτιώσεις του εκπαιδευτικού έργου» μέσω της αυτοαξιολόγησης δείχνουν και την πραγματική στόχευση: για μια ακόμα φορά να κρυφτούν οι ευθύνες και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών πολιτικών στην εκπαίδευση πίσω από τις «ευθύνες» των εκπαιδευτικών. Επίσης, «ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση» ονομάζεται η λειτουργία των σχολείων όπως - όπως σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας, με το μειωμένο υπάρχον προσωπικό με προγράμματα - «χυλό» και εργασιακή ευελιξία. 
       Όσο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης που σχεδιάζεται να γίνει «σε πρώτη φάση», και η οποία από ότι φαίνεται θα παίρνει υπόψη της τις «προγραμματικές δράσεις» των σχολείων και τις «καλές πρακτικές» θα αποτελέσει μοχλό πίεσης προς τους συλλόγους διδασκόντων και το πρώτο βήμα για την ατομική  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Για τη δυνατότητα της «καταγραφής των ελλείψεων» ως βασική πλευρά της αξιολόγησης, όπως δηλώνει ο υπουργός , τον συμβουλεύουμε να διαβάσει τις ανακοινώσεις των σωματείων μας. Τα 300 κενά  για παράδειγμα στα τμήματα ένταξης και τα 2000 αιτήματα για παράλληλη στήριξη που δεν έχουν ικανοποιηθεί τέσσερις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι καταγεγραμμένα.
Μετά την πρωτοχρονιά ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την πραγματοποίηση «διυπουργικής σύσκεψης για τον τριετή προγραμματισμό προσλήψεων στην εκπαίδευση, που θα αφορούν τα έτη 2018-2020». Για μια ακόμα φορά ακούμε υποσχέσεις για διορισμούς. Υποσχέσεις που ακούγονται από το 2014 και μετά, από το Λοβέρδο, το Μπαλτά και τον Κουράκη, μέχρι τους 20.000 διορισμούς του Φίλη την τριετία 2016-18. Μόνο που όσες πιο πολλές «υποσχέσεις» δίνουν οι υπουργοί Παιδείας για διορισμούς, τόσο πιο πολλοί γίνονται οι «κόφτες» στις θέσεις εκπαιδευτικών. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι υπουργικές αποφάσεις Φίλη για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία λειτουργούν ως μέσο καταστροφής επί της ουσίας εργασιακών θέσεων. Η κυβέρνηση ξεχνά να μας πει ότι οι «θεσμοί» απαγορεύουν ρητά μόνιμους διορισμούς στο δημόσιο, ότι η παραπέρα συρρίκνωση του δημόσιου είναι ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης από τους δανειστές, ότι οποιαδήποτε διαδικασία προσλήψεων  θα συνδεθεί με αξιολόγηση του υπάρχοντος προσωπικού. Εκτός από τους επικοινωνιακούς στόχους και την ανάγκη να δημιουργηθούν ψεύτικες ελπίδες στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, υπάρχει κι ένας άλλος, πολύ βασικός στόχος: μέσα από τη συζήτηση για τον τρόπο διορισμού να μπει ξανά στο τραπέζι η  «ανάγκη» για αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των αναπληρωτών με τη διαμόρφωση επί της ουσίας ενός προσοντολόγιου. Η σχεδόν «μόνιμη» επανάληψη των συμβάσεων των αναπληρωτών και η κατοχύρωση της δουλειάς τους με βάση την προϋπηρεσία πρέπει να χτυπηθεί. Έτσι ανοίγει επικίνδυνους δρόμους δημιουργίας ξεχωριστών «ομάδων συμφερόντων» ανάμεσα στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς.
       Πολύ σοβαρές είναι οι εξελίξεις και στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αιχμές τη  γενίκευση της μαθητείας και τις αλλαγές στο Λύκειο. Με την προκήρυξη 6.600 θέσεων κυρίως σε νοσοκομεία, δήμους και άλλους δημόσιους οργανισμούς καλούνται απόφοιτοι των ΕΠΑΛ με το 75% του υποκατώτατου μισθού   και στο όνομα της απόκτησης «εργασιακής εμπειρίας» να καλύψουν τις τρομακτικές ελλείψεις σε προσωπικό, να εμπεδώνουν την προσαρμογή σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας,  ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να παίξουν το ρόλο του «επόπτη» - επιτηρητή των πρώην μαθητών τους στους αντίστοιχους εργασιακούς χώρους. Ταυτόχρονα ξεκινά η συζήτηση για το διαβόητο ελληνικό «Μπακαλορεά», με ένα διετές επί της ουσίας Λύκειο που παύει και επισήμως να είναι σχολείο γενικής παιδείας, που μόνο στόχο θα έχει την προετοιμασία για την εισαγωγή στα ΑΕΙ αφού επί της ουσίας θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα που θα απαιτούνται για αυτό, με πολλαπλές εξετάσεις σε ενδοσχολικό και πανελλαδικό επίπεδο. Στην κυβερνητική ατζέντα για την αλλαγή της δομής της εκπαίδευσης, απαντά από την πλευρά του ο Α. Λιάκος, καταθέτοντας στο τραπέζι την «ρηξικέλευθη» πρόταση για μείωση του Δημοτικού στα πέντε χρόνια!
     Φυσικά για να προχωρήσουν όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας γνωρίζουν πολύ καλά ότι χρειάζεται η πολιτική και ιδεολογική εμπέδωση από τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό μας, η συναίνεση όλου του φάσματος των πολιτικών δυνάμεων. Και από ότι φαίνεται, δεν θα υπάρχει δυσκολία σε αυτό. Το τρίτο μνημόνιο, που υπαγορεύει τα παραπάνω, από κοινού το ψήφισαν. Η ΝΔ, βασιλικότερη του βασιλέως, μιλά  για «…νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σε πολλά σχολεία της χώρας, καθώς εκπαιδευτικοί “φαντάσματα” εμφανίζονται για μια ή δυο ώρες την ημέρα, ασκώντας πλημμελώς τα καθήκοντά τους και δημιουργώντας στην ουσία οιωνεί κενά, που δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει  συντηρητικά αντανακλαστικά σε όσους είναι ρημαγμένοι από την ανεργία, στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Τα μέτρα ισοπέδωσης του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών πάντα περνούν πάνω από την κατασυκοφάντησή τους. Νυν υπέρ πάντων η  εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και των πολιτικών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και στην εκπαίδευση. Αυτό το γνωρίζουν καλά όλα τα μνημονιακά κόμματα, κυβερνητικά και «αντιπολιτευτικά».
    Τέλος, η απόφαση της κυβέρνησης για τη φοίτηση των προσφυγόπουλων σε ξεχωριστές δομές διευκολύνει να ακούγονται οι ρατσιστικές και οι φασιστικές φωνές, με αποκορύφωμα την εισβολή του τάγματος εφόδου της Χρυσής Αυγής στο σχολείο στο Πέραμα. Δηλώνουμε για μια ακόμα φορά ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα για το καθολικό δικαίωμα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών στο πρωινό σχολείο, για το δικαίωμα το δικό τους και των γονιών τους σε μια ζωή αξιοπρεπή, όπως την ονειρεύονται και τη διεκδικούν!

                                                Το ερώτημα πια μπαίνει αμείλικτα:
    Ως πότε θα μένουμε θεατές όλων αυτών που συμβαίνουν και ισοπεδώνουν της ζωές μας και τα σχολειά μας; Ως πότε θα προσπαθούμε να «επιβιώνουμε» μέσα στα πλαίσια των μνημονίων αντί να διεκδικούμε ολόκληρη τη ζωή που μας έχουν κλέψει; Ως πότε θα θεωρούμε ότι είναι πιο «εύκολο» να ζούμε στις συμπληγάδες των απαιτήσεων των «θεσμών»,  των ισχυρών του πλούτου και της κυβερνητικής πολιτικής  από το να ανιχνεύουμε και να ανοίγουμε τους δρόμους για τη ρήξη μαζί τους και την ανατροπή τους;
    Πρέπει επιτέλους να πούμε «Φτάνει πια»! Να αρνηθούμε τον μονόδρομο της πολιτικής που επιβάλουν η ΕΕ, το ΔΝΤ και οι πολιτικοί εκπρόσωποί τους! Να υψώσουμε το μπόι μας,  να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας!  Με αγώνες και απεργίες πραγματικές, που θα συσπειρώνουν τη λαϊκή πλειοψηφία στο στόχο της σύγκρουσης και της ανατροπής. Που δεν θα είναι συμβολικές «τελετουργίες διαμαρτυρίας», απεργίες χωρίς απεργούς, χωρίς κλιμάκωση και συνέχεια, σαν αυτές που αποφασίζουν οι γραφειοκρατίες του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

 Μέσα από τους συλλόγους μας, με Γενικές Συνελεύσεις και Επιτροπές Αγώνα παίρνουμε πρωτοβουλίες και αναπτύσσουμε τη δράση μας και την πάλη μας:
1.Στα μέτρα για τη 2ηαξιολόγηση που θα σημαίνουν ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα των αναγκών και των δικαιωμάτων των εργαζόμενων και των ανέργων είναι ανάγκη να υπάρχει συντονισμός  με σωματεία, φορείς και συλλογικότητες με στόχο την οργάνωση τώρα αγωνιστικών πρωτοβουλιών και τη συγκρότηση του μετώπου αντίστασης και αγώνα.  Η 20η Φλεβάρη, ημέρα που απ’ότι φαίνεται θα κλείσει η αξιολόγηση στο Eurogroup, μπορεί να αποτελέσει  πρώτο σταθμό.
2.Είναι ανάγκη από τώρα να προετοιμαστούμε για τα επερχόμενα μέτρα στην εκπαίδευση. Με καμπάνια ενημέρωσης των συλλόγων μας σε εκπαιδευτικούς και γονείς,  με κοινές εκδηλώσεις –συζητήσεις με τη δευτεροβάθμια. Η ημέρα που θα ανακοινωθεί επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας η μεσοπρόθεσμη έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση να είναι μέρα δράσεων και κινητοποιήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογός μας:

·         Καλεί τα μέλη του σε έκτακτη Γ.Σ. , την Τρίτη  21 Φλεβάρη 2017 (13:30 στο 5ο Δημοτικό Σχολείο, Κερατσινίου) .
·        Στηρίζει και συμμετέχει στη σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ Αττικής, στα γραφεία της ΔΟΕ, τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου (7μμ).
·        Συμμετέχει στην κινητοποίηση  με τους συλλόγους ΠΕ κι ΕΛΜΕ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
·        Μέσω των Συλλόγων ΠΕ και της ΔΟΕ, θέτει ως κύριο ζήτημά του, τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς .
·         Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για το δικαίωμα των προσφυγόπουλων να φοιτήσουν στα πρωινά τμήματα των σχολείων μας! Διεκδικούμε ζωή αξιοπρέπειας για όλους τους μαθητές μας.
·        Δημιουργούμε με τον αγώνα μας και τη συμμετοχή μας τους αναγκαίους όρους και προϋποθέσεις κλιμάκωσης.
          

Δεν υπάρχουν σχόλια: