Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

spe-ploumpidis.blogspot .com                      25/03/2017


Επιμόρφωση – παρωδία στην Ειδική Αγωγή

Το Υπ. Παιδείας και το ΙΕΠ, με fast track διαδικασίες υλοποιούν επιμόρφωση μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών γενικής αγωγής που εργάζονται σε δομές ΕΑΕ. Στον Πειραιά ο Σχ. Σύμβουλος της 9ης Περιφέρειας ΕΑΕ και το ΚΕΔΔΥ Α΄ Πειραιά διοργανώνουν «διημερίδα-επιμόρφωση» εκπ/κών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στις 27-28/03/2017 στο 1ο Ειδικό Σχολείο Δραπετσώνας.
Ουσιαστικά πρόκειται για «επιμόρφωση»-παρωδία (ολιγοήμερη, με έτοιμο υλικό από προηγούμενες επιμορφώσεις ΕΣΠΑ), που δίνει «έγκυρο κρατικό» χαρακτήρα πιστοποίησης σεμιναρίων. Πρόκειται για απαξίωση των πτυχίων, και των συνεπαγόμενων απ’ αυτά εργασιακών δικαιωμάτων, υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπ/κές ανάγκες, ενώ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ευέλικτη διαχείριση των εκπ/κών σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης.
Οι εκπτωτικού χαρακτήρα αυτές επιμορφώσεις, «δωρεά» ενός ακόμα προγράμματος ΕΣΠΑ που νομιμοποιεί την τοποθέτηση εκπ/κών γενικής αγωγής σε δομές ειδικής, υλοποιούν οδηγίες του ΟΟΣΑ και στοχεύουν σε μελλοντικές, ακόμα μεγαλύτερες, μειώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Βρίσκονται μακριά από τις διεκδικήσεις για επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, μέσα από σταθερές, δημόσιες και δωρεάν επιμορφωτικές δομές που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
Καλλιεργούν και εδραιώνουν την αντίληψη ότι ο χώρος της ειδικής εκπαίδευσης δεν έχει ανάγκη ειδικών παιδαγωγών, ότι η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία μπορεί να αναληφθεί από όποιον έχει παρακολουθήσει κάποιου τύπου «επιμορφωτικά σεμινάρια». Ταυτόχρονα διευρύνει τις βάσεις αποδοχής της «πλήρους ένταξης» των μαθητών με αναπηρία στις γενικές τάξεις, ακυρώνοντας τα μορφωτικά δικαιώματα αυτής της ομάδας μαθητών που είχαν (έστω και μερικώς) κατακτηθεί σε προηγούμενη περίοδο.
Οι δράσεις του υπ. παιδείας (νομοθετικές ρυθμίσεις και «επιμορφωτικά σεμινάρια») ναρκοθετούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες και αποκαλύπτουν την πραγματική στόχευσή του για μείωση του κόστους στην εκπαίδευση. Με όχημα τη συγκεκριμένη επιμόρφωση προετοιμάζουν το έδαφος για το επόμενο σχολικό έτος: δραστική μείωση πρόσληψης αναπληρωτών διαμέσου της εφαρμογής των τροπολογιών για τα τμήματα ένταξης και τη διάθεση εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ δίχως κριτήρια.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν στα εφαρμοζόμενα μέτρα και να αντιπαλέψουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που υλοποιεί οδηγίες ΕΕ-ΔΝΤ και ΟΟΣΑ εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Αγωνιζόμαστε για κάλυψη των κενών σε ειδική και γενική αγωγή με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, πλήρη και σταθερά εργασιακά δικαιώματα.

Διεκδικούμε:
Μόνιμους διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με το απαραίτητο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
Ενιαία  κριτήρια υπηρεσιακών μεταβολών σε όλη την εκπαίδευση
Το ΥΠΠΕΘ να αποσύρει το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 
Το ΙΕΠ, οι σχολικοί σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕΔΔΥ να μην προβούν σε ανάλογες "επιμορφώσεις της ντροπής"!
Έγκαιρη οργάνωση και σωστό παιδαγωγικό σχεδιασμό για την ποιοτική διασφάλιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών χωρίς την ένταξή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Λειτουργία σταθερών, δημόσιων και δωρεάν επιμορφωτικών δομών για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Καλούμε τους προς επιμόρφωση συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα  παραπάνω μελανά σημεία της διαδικασίας!
Την αποσύνδεση της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης με τη μείωση  του αριθμού των μαθητών στα τμήματα της γενικής τάξης, όταν εκεί  φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η μείωση των μαθητών ανά τμήμα στη γενική τάξη δε μπορεί σε καμία περίπτωση να  σχετίζεται με τη λειτουργία του τμήματος ένταξης.






Δεν υπάρχουν σχόλια: