Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

                                                 
                                                                    spe-ploumpidis.blogspot .com                       18/05/2017
                                                                 
        Ψήφισμα  2ης  ΓΣ του συλλόγου  για τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή    
                                                                                                                               18/5/2017

    Τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 κάτω από την πίεση της μεγάλης απεργίας μας, με το ν. 3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο.
Οι κυβερνήσεις της ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και όλες οι πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν τα Μνημόνια τα τελευταία χρόνια,  συνειδητά δεν ικανοποιούν το πλήρες αίτημα για Δίχρονη Δωρεάν και Δημόσια Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Έτσι, χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του δημόσιου Νηπιαγωγείου,ενώ η πραγματικότητα περιλαμβάνει τις κληρώσεις προνηπίων, τις μετακινήσεις παιδιών   σε γειτονικά νηπιαγωγεία, τα άθλια κτίρια και την κραυγαλέα έλλειψη υποδομών στα δημόσια Νηπιαγωγεία. 
Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πιστή στην τήρηση των Μνημονίων και στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση,  αντί να λύνει τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής τα πολλαπλασιάζει.

1. Το υπουργείο κι ο υπουργός παιδείας με  δηλώσεις  για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής φοίτησης,  στην πραγματικότητα κοροϊδεύει και παραπλανεί με  κυνικό τρόπο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Δίνοντας  ασαφές χρονοδιάγραμμα πλάνο νομοθέτησης: «δε θα νομοθετήσουμε, ούτε φέτος, ούτε του χρόνου για δίχρονη Υποχρεωτική δημόσια Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Θα το κάνουμε στο τέλος του τριετούς πλάνου που έχουμε για την Παιδεία». Σε τρία χρόνια θα νομοθετήσει, μετά τη λήξη της θητείας της σημερινής κυβέρνησης και του ίδιου. Επαναλαμβάνει το μοτίβο  των εξαγγελιών σε βάθος 3ετίας,  όπως τους 20000 διορισμούς κ. α. προϊδεάζοντας για την τύχη και τη σοβαρότητα των εξαγγελιών του.
Συνδυάζει την εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, για να "χρυσώσει" την πολιτική του για το ελιτίστικο λύκειο που ετοιμάζει, για  τη β/θμια εκπ/ση,  το οποίο θα συνοδεύεται από τη μαζική στροφή των 16χρονών στη μαθητεία, και μετατροπή των μαθητών σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.
Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή σε βάθος τριετίας συνδέεται σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γαβρόγλου και του Πρωθυπουργού με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Ανοίγει ο δρόμος - για άλλη μια φορά με πειραματικό πεδίο  το νηποαγωγείο, για λειτουργία της εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση. Πίσω από τη ρητορική για δίχρονη προσχολική αγωγή κρύβεται η ιδιωτικοποίηση και η προώθηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
Πέρα από τις απατηλές δεσμεύσεις, δεν υπάρχει ούτε ένα συγκεκριμένο βήμα για την κατασκευή νέων νηπιαγωγείων και για διορισμούς Νηπιαγωγών.
 Όλες οι παρεμβάσεις του Υπ Παιδείας στην προσχολική αγωγή κινούνται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.
2   Η Υπ απόφαση Φίλη, η διάσπαση του ολοήμερου προγράμματος σε πρωινό υποχρεωτικό και απογευματινό προαιρετικό και οι προϋποθέσεις φοίτησης σε αυτό, τα μικτά τμήματα παιδιών για πρωινό και ολοήμερο, η αύξηση του αριθμού των ελάχιστων παιδιών για τη δημιουργία τμημάτων, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και το κλεισιμο νηπιαγωγείων, η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών,   είναι τα μέτρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που συνεχίζει το καταστροφικό έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και την υπονομεύση της δημόσιας προσχολικής αγωγής.  
Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη : μόνο οι εργαζόμενοι και το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να επιβάλουν ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση -ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Αίτημα που ανταποκρίνεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της μαζικής εξαπάτησης γονιών, μαθητών κι εκπαιδευτικών που προωθεί το υπουργείο.
Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να καλύπτει όλα τα παιδιά από 4-6 χρόνων.  Το Νηπιαγωγείο είναι κομμάτι της εκπαίδευσης και πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από τη δημόσια εκπαίδευση - το δημόσιο Νηπιαγωγείο.
 Η προσχολική αγωγή ως το πρώτο βήμα στη δημόσια εκπαίδευση δεν πρέπει να έχει χαρακτηριστικά δημοτικού σχολείου (σχολειοποίηση) αλλα να καλλιεργεί τη συναισθηματική, νοητική ανάπτυξη και  φαντασία.
Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και να καλύπτουν όλα τα παιδιά από 0-4 χρόνια των εργαζόμενων και ανέργων που το επιθυμούν.

Παλεύουμε για :
·        Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
·         Όλα τα παιδιά 4-6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.
·        Όχι στα κουπόνια vouchers, διδακτρα, χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και χορηγούς.
·        Κανένα παιδί ηλικίας 0-4, που οι γονείς του επιθυμούν, έξω από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Όχι τροφεία - δίδακτρα. Διορισμούς βρεφονηπιοκόμων στους Δήμους με σταθερή μόνιμη δουλειά με πλήρη δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές-όχι ελαστική εργασία, με κρατική χρηματοδότηση - όχι ΕΣΠΑ και χορηγούς.
·        Μείωση του αριθμού των παιδιών σε 15 ανά τμήμα - Καμία κατάργηση-συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος.
·        Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
·        Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών.
·        Νέα κτίρια και σύγχρονες υποδομές για τα δημόσια νηπιαγωγεία με κρατική χρηματοδότηση.
·        Όχι στη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου. Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
·        Λειτουργία των τμημάτων των Νηπιαγωγείων με αμιγή σύνθεση: τμήματα κλασσικού προγράμματος, τμήματα ενιαίου ολοήμερου προγράμματος
·        Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
·        Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.


Δεν υπάρχουν σχόλια: