Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

                                       
spe-ploumpidis.blogspot .com                       4/11/2017                 
                                                          
                                                      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πραγματοποιήθηκε την  Πέμπτη  2 Νοεμβρίου 2017 νέα  παράσταση  διαμαρτυρίας  στα γραφεία της Περιφερειακής  Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης  Αττικής  και συνάντηση με τον Δ/ντή Εκπ/σης  κ. Λόντο για τα προβλήματα που  αντιμετωπίζουν  οι μεταταγμένοι συνάδελφοι ειδικοτήτων και ιδιαίτερα οι ξενόγλωσσοι συνάδελφοι της β’ ξένης γλώσσας  στη  Πρωτοβάθμια  Εκπαίδευση  όπως αυτά αναφέρονται  στη προηγούμενη ανακοίνωση  του συλλόγου μας   μέσω του οποίου καλούσαμε στην κινητοποίηση   της  Τετάρτης  25/11/2017. Μετά από την αναβολή της κινητοποίησης λόγω απουσίας του Περιφερειάρχη -γεγονός που προκάλεσε καταγγελίες- , η   κινητοποίηση  πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Δ.Σ.  των  συλλόγων εκπ/κών Π.Ε , τις επιστημονικές ενώσεις  των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών, δύο  μέλη του Δ. Σ της ΔΟΕ (Μαργιόλης Δ, Δριμάλα Θ), καθώς  και δεκάδες συνάδελφους. Οι απαντήσεις  που δόθηκαν  από τον Δ/ντή Εκπ/σης  στα  αιτήματα  που του  τέθηκαν  από  τους  εκπροσώπους των συλλόγων ήταν οι εξής:
                             Για την απόδοση των συσταθεισών οργανικών θέσεων:
Με έκπληξη διαπιστώθηκε ότι μία νέα «δικαιολογία» για τη μη απόδοση οργανικών, διατυπώθηκε εκ στόματος κ.Λόντου : “ αν δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση οργανικής θέσης σε ομάδα σχολείων, οι οργανικές θέσεις δεν θα αποδοθούν”. Στην ερώτηση του τι αλήθεια εμποδίζει ένα χρόνο τώρα την κυβέρνηση να νομοθετήσει το εν λόγω κενό, δε λάβαμε απάντηση.
Ταυτόχρονα και για πρώτη φορά  έγινε αναφορά για σύγκλιση ωραρίου Πρωτοβάθμιας- Δευτεροβάθμιας στις κοινές ειδικότητες γεγονός που θα επηρεάσει και τις μεταθέσεις  και στην  παρατήρηση ότι αυτό θα δημιουργήσει διαφορετικά ωράρια μεταξύ ειδικοτήτων, η απάντηση ήταν αφοπλιστική «καλομελέτα κι έρχεται» με σαφές υπονοούμενο ότι η σύγκλιση θα αφορά στο ωράριο πρωτοβάθμιας και όχι δευτεροβάθμιας φυσικά.
         Για το ωράριο και τις τοποθετήσεις σε πολυάριθμες σχολικές μονάδες
Ενημερωθήκαμε ότι η βασική πηγή του προβλήματος της μετακίνησης σε πολλά σχολεία  καταρχήν  των συναδέλφων της Β΄ξένης γλώσσας, και στην πορεία κι άλλων ειδικοτήτων,  όπως  και  της  ανάθεσης  σ΄αυτούς  μαθημάτων  εκτός της ειδικότητάς τους,   είναι  το  ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου  Σχολείου σε συνάρτηση  με τη λειτουργία πολλών μικρών σχολικών μονάδων και  με τη δημοσιονομική  πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις. 
Το παραπάνω πρόβλημα επιβαρύνεται από την υπουργική απόφαση  που δεν επιτρέπει  τη δημιουργία τμημάτων  β΄ξένης γλώσσας  που να υπερτερούν αριθμητικά  από τα τμήματα γενικής παιδείας εκπαιδευτικών. Εδώ οι εκπρόσωποι των συλλόγων του επισήμαναν ότι  πολλά από τα τμήματα αυτά  αναγκάζονται να λειτουργήσουν με παραπάνω από 25 μαθητές κατά παράβαση  του τελευταίου Π.Δ79 και ότι πολλοί  μαθητές  που μειοψήφησαν στην επιλογή  τους παρακολουθούν μια ξένη γλώσσα που δεν επιθυμούν. Ταυτόχρονα  πολλοί συνάδελφοι μετακινούνται ακόμα και σε 6 -7 σχολεία ακόμα και ενδιάμεσα στα διαλείμματα.
 Ο Δ/ντής απάντησε ότι κακώς  οι εκπαιδευτικοί  μετακινούνται σε 7 σχολεία, ότι κακώς   λειτουργούν τμήματα με παραπάνω από 25 μαθητές  αλλά πρόσθεσε ότι  αν  χωριστεί  στα δύο   ένα ξενόγλωσσο  τμήμα με 27 μαθητές  της  μιας από τις  2 γλώσσες  της β΄επιλογής  π.χ  της Γερνανικής    και δεν  κλείσει  το άλλο π.χ της Γαλλικής,  ερχόμαστε σε αντίθεση  με  την  υπουργική  απόφαση για μη υπέρβαση των τμημάτων γενικής παιδείας και έτσι έχουμε «σύγκρουση» νόμων!!!                                                                                                                                            Οι εκπρόσωποι των συλλόγων του πρότειναν  να  δοθεί  εντολή  για τον χωρισμό αυτών των τμημάτων  όπως  σε αρκετές Δ/νσεις  ειδικά της Δ.Ε.  έχει συμβεί .  Η απάντησή του ήταν  ότι δεν πρέπει να  επιτρέπεται η παραβατικότητα ακόμα και σε ήπια μορφή  αλλά συμβαίνει (!!!) ,  όπου δεν  δημιουργούνται τριβές να υπάρχει μια  ανεκτικότητα.  Όταν όμως  δημιουργούνται  τριβές και προβλήματα  πρέπει να εφαρμόζεται  ό,τι προβλέπεται  από τον νόμο. Οπότε και το  επόμενο αίτημα για  υπολογισμό του χρόνου μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο ως  διδακτικό χρόνο  δεν  μπορεί να το υλοποιήσει γιατί κάτι τέτοιο  δεν το προβλέπει  η νομοθεσία (!!!).   
  Η συνάντηση αυτή διήρκεσε πάνω από δύο ώρες με καταιγισμό ερωτημάτων και τοποθετήσεων των άμεσα ενδιαφερόμενων συναδέλφων, οι οποίοι περιέγραφαν συνθήκες εργασίας που επιδεινώνονται χρόνο με το χρόνο και μάλιστα στο γνωστό γι’ αυτούς, κλίμα εργασιακής ανασφάλειας.  Οι  απαντήσεις δε,  του Περιφερειακού  Δ/ντή  Εκπαίδευσης, αρκέστηκαν στην  αιτιολόγηση  της κυβερνητικής  πολιτικής,  δεν περιείχαν καμία δέσμευση,  δεν  έπεισαν  και φυσικά δεν  εξέπληξαν κανέναν.
  Τα αιτήματα για μικρότερα τμήματα και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, προσπεράστηκαν για να επισημανθεί για ακόμη μία φορά ότι το δίκαιο δεν είναι απαραίτητα και το επιθυμητό από την πλευρά της Διοίκησης, μια και δεν εξοικονομούνται διδακτικές ώρες, άρα εκπαιδευτικοί  που θα κλείνουν τις «τρύπες» των αναγκών που δημιούργησαν τα μνημόνια.
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Θα μας βρίσκουν συνέχεια μπροστά τους, σταθερά κι αταλάντευτα,   μέχρι να υλοποιηθούν οι  διεκδικήσεις των τελευταίων ετών για  την οριστική επίλυση του ζητήματος των μεταταγμένων εκπκων με την απόδοση των οργανικών που έχουν ήδη συσταθεί, την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων  μέσα από  διαφανές θεσμικό πλαίσιο που να καθορίζει ζητήματα τοποθετήσεων, διδακτικού ωραρίου, μετακινήσεων, και συγκρότησης όμορων ομάδων σχολείων ση Δνση που ανήκουν.


Δεν υπάρχουν σχόλια: