Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024

Κήρυξη στάσης εργασίας την Πέμπτη 11/1 για συμμετοχή στο συλλαλητήριο φοιτητών-μαθητών στις 12.μμ στα Προπύλαια ενάντια στον νόμο για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

 

http://spe-ploumpidis.blogspot.com/                  Αρ. πρωτ. 1022           7/01/2024


Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νόμο για ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια!

Όλοι την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024 στα μεγάλα συλλαλητήρια φοιτητών – μαθητών
σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια 12:00

Κηρύσσουμε από μία (1) έως τρεις (3) ώρες διευκολυντική στάση εργασίας, στο τέλος της πρωινής και στην αρχή της απογευματινής ζώνης.

    Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων από την κυβέρνηση της ΝΔ ως αντιδραστική τομή στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την Παιδεία όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα, θα οδηγήσει στην παραπέρα υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών.
    Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών μόνο αστεία ακούγονται. Αν οι κυβερνήσεις ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, μειωμένη κατά 70% η κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.
    Η συνύπαρξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα δεν οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη πχ ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά. 
    Έτσι και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αυτός ο ανταγωνισμός θα ενισχύσει την επιχειρηματική-κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων. Θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. 
     Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: 
Ø  Τα δημόσια Πανεπιστήμια θα υποχρεωθούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με αυτά. Τέτοια κριτήρια είναι τα δίδακτρα σε μεταπτυχιακές και προπτυχιακές σπουδές, ο ασφυκτικός εναγκαλισμός των πανεπιστημιακών σπουδών με τις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας και των επιχειρήσεων, ώστε αυτές να χρηματοδοτούν τα διάφορα προγράμματα και να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα των σχολών.
Ø  Αυξάνονται οι ταξικοί φραγμοί σε αυτούς/ές που θέλουν να σπουδάσουν. Καταργείται επί της ουσίας η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση μια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δε θα είναι προσβάσιμα για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών τάξεων, αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στα δίδακτρα. Στις ΗΠΑ με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια φτάνουν στο εξωφρενικό ποσό των 1,77 τρις ενώ στην Κύπρο τα δίδακτρα φτάνουν τα 10.000€ το χρόνο!
Ø  Μπαίνει βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, καθώς οι «θεμελιώδεις ελευθερίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» που επικαλείται η κυβέρνηση, απαγορεύουν κάθε κρατική ενίσχυση/επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον «ανταγωνισμό»! Έτσι, ανά πάσα στιγμή, η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπαίνει σε αμφισβήτηση.  Ήδη ο υπουργός παιδείας, Πιερρακάκης μιλά για εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα δοθούν σχεδόν αποκλειστικά σε εκείνες τις λειτουργίες των ΑΕΙ που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και ωφελούν την αγορά: δημιουργία μηχανισμού χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων στα ΑΕΙ, «Πανεπιστήμια Αριστείας», βιομηχανικά διδακτορικά, Κέντρα Ικανοτήτων, ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες.
Ø  Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι δομικό στοιχείο ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση. Είναι ένα πανεπιστήμιο βαθιά αντιδημοκρατικό. Το πανεπιστήμιο-επιχείρηση δε θέλει ακαδημαϊκή ελευθερία και έρευνα για τις κοινωνικές ανάγκες. Χρειάζεται  έρευνα για τα συμφέροντα της κερδοφορίας των εταιρειών χορηγών και σπουδές που θα στοιχίζουν φτηνά.
Ø  Επιτυγχάνεται άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσίας τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.
 
    Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αφορά όλη την κοινωνία και πρώτα και κύρια τις/τους εκπαιδευτικούς, γιατί:
Ø  Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης που συντελείται τα τελευταία χρόνια. Αποδεικνύει ότι μια σειρά από αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΕΒΕ τα τρία προηγούμενα χρόνια κατέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο αυτή την επιδίωξη αποκλείοντας από την είσοδο στα ΑΕΙ 40.000 περίπου νέες και νέους. Ταυτόχρονα, οι επιδιώξεις της κυβέρνησης για την καθιέρωση του εθνικού απολυτήριου με βάση τις εξετάσεις της Τράπεζας Θεμάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και η αντίστοιχη σύνδεση τους με την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εντείνει και βαθαίνει την ταξική επιλογή και λειτουργεί τροφοδοτικά με την επιβολή των ιδιωτικών ΑΕΙ.
Ø  Το «ελεύθερο», «μη κρατικό», «μη κερδοσκοπικό» Πανεπιστήμιο είναι στο ίδιο πλαίσιο με το «αυτοαξιολούμενο» σχολείο που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα που ανταγωνίζεται τις άλλες, κατηγοριοποιημένη και συνεχώς αξιολογούμενη, ώστε να υπερισχύσει σε αυτό τον ανταγωνισμό, που δεν λειτουργεί με βάση τις ανάγκες μαθητών και φοιτητών, αλλά με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας ως βασικό στοιχείο για την επιβίωσή της. Στη λογική της επιβίωσης σε μια μεγάλη αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών έρχεται να προστεθεί και η κομβική, μαζί με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ελεύθερη επιλογή σχολείων που θα επιδιωχθεί να ολοκληρώσει το πλέγμα επιβολής της αξιολογικής διαδικασίας και η σύνδεσή τους με τις επιδόσεις μαθητών και μαθητριών ανά σχολείο.
Ø  Η κυβέρνηση υλοποιεί τις απαιτήσεις του ΣΕΒ και του διεθνούς κεφαλαίου για πλήρη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με ιδιωτικά και επιχειρηματικά κριτήρια. Η εκπαίδευση γίνεται νέο πεδίο κερδοφορίας (χαρακτηριστικό παράδειγμα το μητροπολιτικό κολλέγιο). Μεταπτυχιακά επί πληρωμή, επαγγελματική εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων με εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ, έρευνα αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις και τις πολεμικές επιδιώξεις του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Ø  Στο ίδιο επίπεδο κινείται και  το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση: σύνδεση με τις ανάγκες του κεφαλαίου, μικρού και μεγάλου, δημιουργία πλαισίου εργασίας για φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό που στο όνομα της μαθητείας και της κάλυψης των αναγκών της τοπικής και γενικής αγοράς θα μετατρέπει τη γνώση σε εμπόρευμα και τη σταθερή και μόνιμη εργασία σε ευέλικτη και ελαστική εργασία σε ένα  πεδίο ακόμη βαθύτερης εκμετάλλευσης.
Ø  Αξιολόγηση, ιδιωτικά ΑΕΙ, επαγγελματική εκπαίδευση, εθνικό απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείων, διαγωνισμός ΑΣΕΠ-υβριδικό σύστημα διορισμών, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων αποτελούν ενιαία επιχείρηση αλλαγής του DNA του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου. Βασικό κριτήριο της κυβέρνησης με βάση τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ είναι η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση λειτουργιών του και η σταδιακή αποσύνδεση της υποχρέωσης του κράτους της χρηματοδότησης των σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες τους, αλλά η σύνδεσή της με την ανταπόκριση των σχολείων στα κριτήρια της αξιολόγησης και η κατηγοριοποίηση των σχολείων.Βασικός άξονας σε αυτήν την πολιτική θα αποτελέσει η αυτονομία των σχολείων με τους διευθυντές- managers για  την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία.
 
    Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο και το θεωρούμε αιτία πολέμου! Να μην κατατεθεί. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Διεκδικούμε:


  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.
  • Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του του ν.4589/19.
  • Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

    Τώρα είναι η ώρα οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, συνολικά οι εκπαιδευτικοί να δώσουμε μαζικό, αποφασιστικό παρόν στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να ενώσουμε τη φωνή μας μαζί με το φοιτητικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μην κατατεθεί – να μην ψηφιστεί ο νόμος.

Όλοι την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024 στα μεγάλα συλλαλητήρια φοιτητών – μαθητών

σε όλη τη χώρα και στην Αθήνα στα Προπύλαια 12:00.



Δεν υπάρχουν σχόλια: