Πολιτιστικά


........................................................................................................................................................





-------------------------------------------------------------------------------


Αθήνα 24/1/2013




Θέμα : Ανάκληση της απόφασης κατάργησης της ελεύθερης εισόδου εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία

Κύριε Υπουργέ
Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ
Κύριε Υφυπουργέ

Την περίοδο της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης, το καλοκαίρι του 2012, με Κ.Υ.Α., που συνυπογράφουν οι Υπουργοί Οικονομικών και Πολιτισμού-Τουρισμού,  κ.κ. Γιώργος  Ζανιάς και Τατιάνα Καραπαναγιώτη (ΦΕΚ 1945, τεύχος Β΄, 15 Ιουνίου 2012) καταργήθηκε το δικαίωμα ελεύθερης εισόδου των εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους, σε Μνημεία και σε Μουσεία που ανήκουν στο Δημόσιο.
Με την απόφαση αυτή δικαίωμα ελεύθερης εισόδου έχουν πολλές κατηγορίες πολιτών (και ορθά) όπως: οι αστυνομικοί, οι δημοσιογράφοι, οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων και οι Διευθυντές των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, οι πτυχιούχοι Αρχαιολογικών και Ιστορικών Τμημάτων Φιλοσοφικών Σχολών, καθώς και των Σχολών Αρχιτεκτονικής, οι πτυχιούχοι Μουσειακών Σπουδών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, οι Διευθυντές και τα μέλη των Ξένων Αρχαιολογικών Σχολών στην Ελλάδα, οι συνταξιούχοι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, και του Ταμείου Διαχείρισης, οι υπάλληλοι των εποπτευομένων από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού Ιδιωτικών Αρχαιολογικών Μουσείων, κ. ά. Από τον κατάλογο αυτό είναι χαρακτηριστική η απουσία των εκπαιδευτικών.
Κύριε Υπουργέ
Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ
Κύριε Υφυπουργέ
Στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων ο έλληνες εκπαιδευτικοί στερούνται ακόμη και του «προνομίου» της ελεύθερης πρόσβασης στα Μνημεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας τους παρά το γεγονός ότι καλούνται να διδάξουν την Ιστορία και τον Πολιτισμό μας στους νέους πολίτες αυτής της χώρας. Για την κατάργηση μάλιστα του συγκεκριμένου «προνομίου», γίνεται μεταξύ άλλων επίκληση του νόμου «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Είναι προσβολή στον πολιτισμό και την ιστορία της πατρίδας μας η στέρηση του δικαιώματος της δωρεάν εισόδου των εκπαιδευτικών στους χώρους της ιστορικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, όταν μάλιστα έχουν το δικαίωμα αυτό (με την επίδειξη της «Ταυτότητας  εκπαιδευτικού») σε αντίστοιχους χώρους  στο εξωτερικό, όπου προφανώς η εκπαίδευση και οι λειτουργοί της αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη σοβαρότητα και τον απαραίτητο σεβασμό. 
Κύριε Υπουργέ
         Στις συναντήσεις που είχατε με το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας από τον Ιούλιο του 2012, είχατε ανακοινώσει την ανάκληση της απαράδεκτης και αντιεκπαιδευτικής αυτής διάταξης και είχατε δεσμευτεί ότι θα προχωρήσετε στις απαραίτητες κινήσεις για την αποκατάσταση του δικαιώματος των εκπαιδευτικών για ελεύθερη είσοδο στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους ωστόσο μέχρι και σήμερα, ανάκληση της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης δεν έχει υπάρξει με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, οι αντίστοιχες υπηρεσίες να αρνούνται την έκδοση καρτών ελεύθερης εισόδου σε μέλη μας.
Σας καλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις σας και να ανακαλέσετε τις άδικες και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις που στερούν από τους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα στην ελεύθερη είσοδο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Σας καλούμε επίσης να δοθεί στους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα να χρησιμοποιούν ως κάρτα ελευθέρας εισόδου και την «Ταυτότητα Εκπαιδευτικού» της Δ.Ο.Ε., που πιστοποιεί την εκπαιδευτική ιδιότητα, χωρίς να απαιτούνται άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Σημείωση: Η συγκεκριμένη «Ταυτότητα Εκπαιδευτικού», αναγράφει όλα τα στοιχεία  του εκπαιδευτικού (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΦΕΚ διορισμού, υπηρεσία που υπηρετεί, ειδικότητα, κ.ά.) θεωρείται και υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας  και τον Πρόεδρο του Συλλόγου. Όλα τα στοιχεία αναγράφονται στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, ισχύει για διετία και αναγνωρίζετε σε όλες τις χώρες του κόσμου, εκτός της Ελλάδας.



Δεν υπάρχουν σχόλια: