Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Ο Διευθυντής Π.Ε της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Π.Ε της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση!

 

         αρ. πρωτ.   1313              21/6/2026

Ο Διευθυντής Π.Ε της Δ’ Αθήνας παραπέμπει στο πειθαρχικό την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Π.Ε της Νέας Σμύρνης για τη συνδικαλιστική τους δράση!

    Στις 10/6/2026 – 4 μήνες μετά την κλήση σε έγγραφες εξηγήσεις και 3 μήνες μετά την έναρξη της Ε.Δ.Ε.- η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Π.Ε της Νέας Σμύρνης παρέλαβαν από τη Δ΄ Διεύθυνση την παραπομπή τους στο Πειθαρχικό με την κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς, με βάση την αναφορά που έγινε εις βάρος τους μετά από συνδικαλιστική παρέμβαση για την τηλεκπαίδευση στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης στις 23/1/2026. Πρόκειται για καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικής δίωξης. Η υπεράσπιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών μας είναι υποχρέωση των σωματείων. Η εκφοβιστική πρακτική με αναφορές, Ε.Δ.Ε. και πειθαρχικές διώξεις, στοχεύει στην απαξίωση, την πειθάρχηση και την διάλυση των σωματείων και την παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δράσης.

Η Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος παραπέμπονται στο πειθαρχικό χωρίς να ληφθούν υπόψη:

·          Οι 356 υπογραφές εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία τις Νέας Σμύρνης, οι οποίοι/ες στηρίζουν την Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι 6 στους 10 διευθυντές/τριες και οι 13 στις 14 προϊσταμένες νηπιαγωγείων).

·          Τα 39 ψηφίσματα συμπαράστασης από ΣΕΠΕ, 14 από ΕΛΜΕ και 5 άλλων σωματείων.

·          Τα 12 ψηφίσματα συμπαράστασης Συλλόγων Γονέων και της Ένωσης Γονέων Νέας Σμύρνης.

·          Η στήριξη της ΔΟΕ, της ΟΙΕΛΕ της ΑΔΕΔΥ και του ΣΕΦΚ.

·          Πολλές καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων και άλλων μαρτύρων υπεράσπισης καθώς και οι καταθέσεις των δύο διωκόμενων.

     Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Κερατσινίου Περάματος «Ν.Πλουμπίδης» δηλώνει την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη του στην Πρόεδρο και στον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Π.Ε της Νέας Σμύρνης και απαιτεί την άμεση απαλλαγή τους από κάθε πειθαρχική δίωξη.

- Τα σωματεία δεν εκφοβίζονται, δεν εκβιάζονται, δεν εξοντώνονται!

- Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα!

- Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και θα νικήσουμε!

Ψήφισμα συμπαράστασης στον ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» και την πρόεδρό του

 

                   http://spe-ploumpidis.blogspot.com/   αρ. πρωτ.   1312     21/6/2026

Ψήφισμα συμπαράστασης στον ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» και την πρόεδρό του

Σε μήνυση κατά της προέδρου του ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης», Ρέππα Ντίνας, για συκοφαντική δυσφήμιση, προχώρησε η πρώην αναπληρώτρια διευθύντρια του 144ου Δημ. Σχ. Αθήνας, με αφορμή ομόφωνη καταγγελία που έχει εκδώσει το Δ.Σ. του σωματείου (μετά από αντίστοιχη καταγγελία των εκπαιδευτικών του παραπάνω σχολείου). Η καταγγελία, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο τοπικός σύλλογος, αφορούσε την παραβίαση της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα την αλλαγή από την αναπληρώτρια διευθύντρια στην πλατφόρμα του ΙΕΠ των συντονιστριών που είχε ορίσει ο σύλλογος διδασκόντων για να αναρτήσουν την απεργία αποχή, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 27 Μαΐου εκδόθηκε και η απόφαση της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της υπηρεσίας που αναφέρει ότι οι επισημειώσεις και ο τρόπος που αναγράφονται πάνω στο συγκεκριμένο πρακτικό είναι παράτυπες.

Είναι φανερή η πολιτική επιδίωξη της μήνυσης κατά του σωματείου και της προέδρου του. Η μήνυση επιδιώκει την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, της ελεύθερης διακίνησης των θέσεων και αποφάσεων του συλλόγου και του κλάδου, του δικαιώματος ενημέρωσης των συναδέλφων. Στόχος να επικρατήσει σιωπή νεκροταφείου πρώτα και κύρια μέσα στα σχολεία, στο εκπαιδευτικό κίνημα και στα συνδικάτα. Να σιωπούν απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και των στελεχών της ειδικά για το ζήτημα της αξιολόγησης, ώστε να υπηρετείται απρόσκοπτα η κυβερνητική πολιτική, να γίνονται αυθαιρεσίες στα σχολεία από τα στελέχη της διοίκησης και κανείς να μη μιλά, να μην καταγγέλλει, να μην  αποκαλύπτει, από τον φόβο νομικών περιπετειών.

Η συγκεκριμένη δίωξη αφορά όλο το εκπαιδευτικό κίνημα, τις/τους χιλιάδες νεοδιόριστες/στους που απεργούν και δέχονται πειθαρχικά, που αντιστέκονται στην κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τις/τους χιλιάδες συναδέλφισσες/ους που διώκονται γιατί υπερασπίζονται το μορφωτικά δικαιώματα της πληττόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, κάτω από το καθεστώς του αυταρχισμού, των απειλών, των εκβιασμών και των διώξεων.

 

Δεν είναι άλλωστε, τυχαίο ότι η μήνυση αυτή γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία σε όλη τη χώρα πολλαπλασιάζονται οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών: πειθαρχικά, καθαιρέσεις, δικαστικές διώξεις. Και ολοένα και περισσότερες μηνύσεις - αγωγές.  Η μήνυση της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας του 144ου ΔΣ Αθήνας, έρχεται να προστεθεί σε αυτόν τον πρωτοφανή κατάλογο συνδικαλιστικών και πολιτικών διώξεων.

Δεν θα επιτρέψουμε την εξόντωση και τη φίμωση των σωματείων μας και των κάθε φορά εκπροσώπων του. Στηρίζουμε απερίφραστα τον ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης» και την πρόεδρό του, ιδιαίτερα σήμερα που το εκπαιδευτικό κίνημα δέχεται τέτοια σφοδρή επίθεση και τα μαχόμενα σωματεία είναι η ατμομηχανή της αντίστασής του!

Καμία και κανένας μόνος/η! Δεν θα υποχωρήσουμε και δε θα σιωπήσουμε.

Ο αποφασιστικός, ανυποχώρητος, μαζικός, συλλογικός αγώνας είναι η ασπίδα προστασίας των σωματείων, των μαζικών συλλογικών διαδικασιών τους, των συνδικαλιστικών ελευθεριών και των δημοκρατικών δικαιωμάτων στον χώρο της εκπαίδευσης και σε κάθε χώρο δουλειάς. Η συνδικαλιστική δράση, οι ανακοινώσεις των σωματείων και η δημόσια έκφραση τους δεν ποινικοποιούνται.


 


Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

Οι εκπαιδευτικοί πάμε ΔΕΘ! Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία και Παιδεία Καμία θυσία για τον πόλεμο και τα κέρδη τους!


 

http://spe-ploumpidis.blogspot.com/      αρ. πρωτ.   1311      17/6/2026

 

Οι εκπαιδευτικοί πάμε ΔΕΘ!

Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία και Παιδεία 

Καμία θυσία για τον πόλεμο και τα κέρδη τους! 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να δώσουμε μαζικό, μαχητικό, αποφασιστικό «παρών» μαζί με κάθε εργαζόμενο και εργαζόμενη, τους ανέργους, τους συνταξιούχους, τη νεολαία, τους αυτοαπασχολούμενους, τους βιοπαλαιστές αγρότες, όλο τον λαό, στο μεγάλο παλλαϊκό Συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη, στις 5.30μμ, στην πλατεία ΧΑΝΘ.

Οι αναπληρωτές των ολιγόμηνων συμβάσεων, οι νεοδιόριστοι των μισθών πείνας, όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες των μαθητών μας που πριν τελειώσει ο μήνας έχει τελειώσει ο μισθός μας, δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από τις κυβερνητικές υποσχέσεις, από τα pass, τα «καλάθια» και τις εξαγγελίες – κοροϊδία που έχουν ήδη εξανεμιστεί από τους φόρους και την ακρίβεια στα τρόφιμα και την ενέργεια πριν καν φτάσουν στις τσέπες μας. Κάθε χρόνο υπόσχονται «ανάσες» και «μέτρα στήριξης», και κάθε χρόνο ο λογαριασμός για τον λαό γίνεται βαρύτερος. Γιατί ό, τι ψίχουλα δίνουν με το ένα χέρι, τα παίρνουν πολλαπλάσια με το άλλο, από τις ανατιμήσεις, τη φοροληστεία, τους έμμεσους φόρους, το ρεύμα, το νοίκι, το σούπερ μάρκετ.

Αυτή είναι η «ανάπτυξη για όλους» και η «σταθερότητα» για τις οποίες θα κάνει εξαγγελίες η κυβέρνηση της ΝΔ και θα επιχειρήσει για άλλη μια φορά, να παρουσιάσει το μαύρο άσπρο, την ίδια ώρα που βιώνουμε την αστάθεια της ακρίβειας, της εμπορευματοποιημένης Υγείας και Παιδείας, των ενοικίων και της στέγης – φωτιά, της εργασιακής ζούγκλας. Η «σταθερότητα» τους έχει οδηγήσει σε ρεκόρ παραιτήσεων στον κλάδο λόγω δυσβάσταχτου κόστους διαβίωσης, η «ανάπτυξή» τους σε ρεκόρ αιτήσεων των συναδέλφων προς τις διευθύνσεις για άδεια άσκησης συμπληρωματικής εργασίας. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των λεγόμενων «εθνικών στόχων» που σημαίνουν πιο βαθιά εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ, που κάνουν τον λαό μας στόχο αντιποίνων και τον σέρνουν στην άβυσσο του πολέμου για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Ο πόλεμός τους φέρνει μόνο φτώχεια και δυστυχία για τον λαό

Η κυβέρνηση αλλά και όλοι όσοι πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και της «γεωστρατηγικής αναβάθμισης» του κεφαλαίου έχουν τεράστιες ευθύνες. Στήριξαν και στηρίζουν την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους. Τον λογαριασμό τον πληρώνει ο λαός, με πάνω από 30 δισ. ευρώ για τις ανάγκες της πολεμικής οικονομίας, με ένα ματωμένο πρωτογενές πλεόνασμα 5,185 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις ένα τετράμηνο, αυξημένο κατά 3 δισ. ευρώ σε σχέση με τις προβλέψεις.

Η πολεμική οικονομία δεν είναι μόνο τα κανόνια, οι φρεγάτες, τα αεροπλάνα και οι ΝΑΤΟικές μπίζνες. Είναι και η καθημερινή επίθεση στη ζωή της εργατικής τάξης και στη μόρφωση των μαθητών μας. Είναι η απαίτηση να δουλεύει ο εργαζόμενος περισσότερο και φθηνότερα, το χτύπημα των Συλλογικών Συμβάσεων. Είναι το τσεκούρι που ετοιμάζεται σε διορισμούς και προσλήψεις, το στοίβαγμα των μαθητών σε 25αρια και 27αρια τμήματα σε ακατάλληλες αίθουσες χωρίς το απαραίτητο προσωπικό. Είναι το κατηγοριοποιημένο σχολείο – αρένα που αντί να μορφώνει εξοντώνει τους μαθητές μας, οδηγεί στην εξουθένωση του εκπαιδευτικού  και στην απαξίωση του παιδαγωγικού του ρόλου. Είναι η προσπάθεια να στοιχηθούν οι μαθητές μας πίσω από τα πολεμικά αφηγήματά τους στο όνομα της «εθνικής ενότητας», η προσπάθεια να φιμωθεί ο εκπαιδευτικός που διδάσκει το δίκιο της πάλης για τη φιλία των λαών, για να σταματήσουν να «σκοτώνονται οι λαοί για τ’ αφέντη το φαΐ». Είναι η καταστολή και οι περιορισμοί στη συνδικαλιστική δράση. Η Συνταγματική Αναθεώρηση με την άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο που συνδέεται με την αντιλαϊκή «αξιολόγηση» προκειμένου το εχθρικό κράτος να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό στην προώθηση της πολιτικής της εμπορευματοποίησης αλλά και να θωρακιστεί ακόμα περισσότερο απέναντι στους δίκαιους αγώνες των εργαζομένων.

Καμία αυταπάτη, καμία αναμονή! Δεν μπορεί να υπάρξει δίκαιη διαχείριση της αδικίας. Αυτό το κράτος δε «χωράει» και τα κέρδη των εκμεταλλευτών και το δίκιο του λαού.

Περισσεύουν τα παραμύθια για το περίφημο «ευρωπαϊκό κεκτημένο» που θα μας σώσει. Δεν αποτελεί παρά τη συμπύκνωση των οδηγιών της ΕΕ που θωρακίζουν την εκμετάλλευση και τα κέρδη του κεφαλαίου, που δολοφονούν στους χώρους δουλειάς, που κλέβουν το εισόδημα και τη γη των αγροτών μέσω της ΚΑΠ, που εμπορευματοποιούν τις υποδομές, οδηγώντας σε εγκλήματα όπως αυτό στα Τέμπη. Δεν είναι παρά το εκκολαπτήριο της σαπίλας και της μπόχας των σκανδάλων των υποκλοπών και του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Για να πάρει ανάσα ο λαός, πρέπει να χάσει το κεφάλαιο! Η προοπτική βρίσκεται στην κοινή πάλη των εργαζομένων, των φτωχών αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων, που θα διαμορφώνει μια μεγάλη κοινωνική συμμαχία ενάντια στον κοινό μας εχθρό, την πολιτική που ρημάζει τις ζωές των πολλών για τα κέρδη των λίγων.

Στις 5 Σεπτέμβρη να ακουστεί δυνατά από τη Θεσσαλονίκη, διαλέγουμε τις ζωές μας και όχι τον πόλεμο και τα κέρδη τους.

·        Απαιτούμε λεφτά για υγεία και παιδεία και όχι για του πολέμου τα σφαγεία. Κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια. Όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και του 103 του Συντάγματος

·        Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια. Αυξήσεις στους μισθούς μας 20%. Επιστροφή 13ου-14ου μισθού! Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ για κάθε εργαζόμενο και 3.000 ευρώ για κάθε παιδί. Υπογραφή Σ.Σ.Ε. Πλήρης προστασία της μητρότητας - Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων συναδέλφων.

·        Γενναία μείωση και πλαφόν στην τιμή πώλησης χονδρικής και λιανικής που περιλαμβάνει και κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης όπως το ψωμί, τα τρόφιμα, το γάλα, τα βρεφικά ήδη, τα είδη ατομικής υγιεινής κ.α.

·        Κατάργηση κάθε είδους χαρατσιού στα νοσοκομεία, για τις διαγνωστικές εξετάσεις, στις τράπεζες, στο Δημόσιο. Μείωση στις τιμές των φαρμάκων και κατάργηση της συμμετοχής των ασθενών για τις εργατικές και λαϊκές οικογένειες.

·        Ανασύσταση του ΟΕΚ για σύγχρονη και φθηνή κατοικία. Δυναμώνουμε τη δράση ενάντια στους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις.

·        Προστασία των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων. Απειθαρχία στους νόμους της εργοδοτικής και κυβερνητικής καταστολής.

·        Έξω η Ελλάδα από τον πόλεμο! Καμία συμμετοχή στους ΕυρωΝΑΤΟϊκούς ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Να κλείσουν όλες οι βάσεις στη χώρα μας. Να ανακληθεί η ελληνική πυροβολαρχία Πάτριοτ από τη Σαουδική Αραβία και να επιστρέψουν πίσω όλες οι φρεγάτες του πολεμικού ναυτικού και τα F-16. Να μη σταλούν ελληνικά στρατεύματα κατοχής στην Παλαιστίνη.

·        Είμαστε στο πλευρό του λαού της Παλαιστίνης. Απαιτούμε τώρα η κυβέρνηση να αναγνωρίσει το Παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα πριν τον Ιούνη του 1967, με πρωτεύουσα την Αν. Ιερουσαλήμ. Αλληλεγγύη στην Κούβα. Να σταματήσει τώρα ο δολοφονικός αποκλεισμός από τις ΗΠΑ.



 

Σάββατο 6 Ιουνίου 2026

Για την υπουργική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να επιλεγούν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους τα σχολικά εγχειρίδια του 2027-2028 από το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο».

 


http://spe-ploumpidis.blogspot.com/      αρ. πρωτ. 1310                      6/6/2026

 

Για την υπουργική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να επιλεγούν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους τα σχολικά εγχειρίδια του 2027-2028 από το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο».

Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, με υπουργική απόφαση, λίγες ημέρες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς απογειώνει, την «πολλαπλή» προσπάθεια εξαπάτησης εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, με αφορμή και την διαδικασία επιλογής από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών εγχειριδίων της μεθεπόμενης χρονιάς. Καλεί τα σχολεία της Αθμιας εκπαίδευσης έως τις 18/6/206 και της Βθμιας έως τις 29/6/2026, να επιλέξουν τα βιβλία για το σχολικό έτος 2027-2028.

Με ακόμα μια παιδαγωγικά αστήριχτη και έωλη απόφαση-οδηγία προς τα σχολεία, που πασχίζουν κυριολεκτικά να ολοκληρώσουν ομαλά μια από τις δυσκολότερες χρονιές των τελευταίων χρόνων, η Υπουργός Παιδείας προκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. Αντί να ασχοληθεί με την προετοιμασία της επόμενης χρονιάς, με τα εκρηκτικά προβλήματα που δημιουργεί και εντείνει η πολιτική της εξοικονόμησης, των «κοφτών» σε πόρους και ανάγκες των σχολείων (βλέπε προσλήψεις, χρηματοδότηση, παράλληλη στήριξη, ολοήμερα κ.α.) που εφαρμόζει η Κυβέρνηση και έχει εξουθενώσει τα σχολεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, προχωρά σε μια απαράδεκτη, για την ουσία της αλλά και για την εποχή, απόφαση επιλογής «πολλαπλού βιβλίου».

Πέρα από το θέμα της ουσιαστικής κριτικής των νέων σχολικών εγχειριδίων, της λογικής κατάταξης και κατηγοριοποίησης που υποκρύπτει η κατά σχολική μονάδα δυνατότητα διαφοροποίησης επιλογής, υπάρχει το αντιεπιστημονικό σε πολλές περιπτώσεις περιεχόμενό τους, η απαράδεκτη διαδικασία συγγραφής χωρίς καμία πειραματική και επιστημονική προϋπόθεση, οι αναθέσεις με όρους εμπορίου και κερδοσκοπίας σε ιδιώτες κ.α. Η ίδια αγοραία λογική ακολουθείται και κατά τη διαδικασία επιλογής των σχολικών βιβλίων.

Οφείλουν να απαντήσουν οι φωστήρες του ΥΠΑΙΘΑ, πότε πρόλαβαν, με ποια διαδικασία, με ποια στήριξη ή επιστημονική και παιδαγωγική προσέγγιση, να μελετήσουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί της πράξης τα νέα εγχειρίδια; Μόλις στις αρχές Απρίλη ανακοινώθηκαν 230 νέα βιβλία και ζητείται με διαδικασίες «ψεκάστε σκουπίστε τελειώσατε», να επιλέξει ένας εκπαιδευτικός το βιβλίο που θα κάνει σε δύο χρόνια από σήμερα. Ποια παιδαγωγική λογική επιτάσσει αυτή η τόσο σημαντική και σοβαρή διαδικασία να πραγματοποιηθεί με τέτοιους απαράδεκτους όρους;

Η Κυβέρνηση, το ΥΠΑΙΘΑ και όσοι στηρίζουν αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική έχουν ακέραιη την ευθύνη για την οργή και την αγανάκτηση που μεγαλώνει στα σχολεία. Τέτοιες επικοινωνιακές πρακτικές «βιτρίνας», συνθλίβονται στην εκπαιδευτική καθημερινότητα που βιώνουμε χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές μέσα στις σχολικές μονάδες.

ü  Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει να απαξιώνει και να προκαλεί τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που στηρίζουμε τα σχολεία χωρίς καμία πραγματικά αρωγή.

ü  Καλούμε εδώ και τώρα το ΥΠΑΙΘΑ να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και τα απαράδεκτα χρονοδιαγράμματα.

Μέσα από τα σωματεία και τους φορείς του κινήματος χρειάζεται να οργανωθεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς μια ουσιαστική διαδικασία ενημέρωσης και συζήτησης για τις στοχεύσεις, το περιεχόμενο του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου» και των νέων σχολικών εγχειριδίων.



 


Τρίτη 26 Μαΐου 2026

Τρίτη 9 Ιουνίου 13:00 - Συγκέντρωση στο ΥΠΑΙΘΑ για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών για το 2026 - 2027 (Στάση εργασίας 11:30 με 14:00 και 14:00 με 17:30)

 

http://spe-ploumpidis.blogspot.com/      αρ. πρωτ. 1309                      26/5/2026

 

Τρίτη 9 Ιουνίου 13:00 - Συγκέντρωση στο ΥΠΑΙΘΑ για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών για το 2026 - 2027

(Στάση εργασίας 11:30 με 14:00 και 14:00 με 17:30)

 

ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

 

ü  ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 

ü  ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΟΜΩΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟ

 

ü  ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ

 

ü  ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ, ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

 

Εδώ και μήνες έχουμε προειδοποιήσει για τους επικίνδυνους, αντιεκπαιδευτικούς κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Τώρα, φαίνονται πως οι εξελίξεις αυτές δρομολογούνται. Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή:

 

-        ετοιμάζεται μεγάλο τσεκούρι στους διορισμούς. Από 10 χιλιάδες, τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για 5χιλιάδες, με βάση το μνημονιακό κανόνα της Ε.Ε., μία πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση (1-1). Πρόκειται για εφαρμογή των γνωστών αντιλαϊκών δημοσιονομικών κανόνων ενισχυμένης εποπτείας της Ε.Ε. προς τα κράτη-μέλη (βλέπε Σύμφωνο Σταθερότητας κ.α.), που επιβάλλουν κόφτη στις κοινωνικές δαπάνες και ματωμένα πλεονάσματα.

-        ετοιμάζεται μεγάλο τσεκούρι στις προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ στην Παράλληλη Στήριξη, αφού 2 δις ευρώ που προορίζονταν για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, με απόφαση της κυβέρνησης, θα κατευθυνθούν σε πολεμικές δαπάνες και προμήθειες. Πρόκειται για υλοποίηση της απόφασης για στροφή στην πολεμική οικονομία, έντασης της πολεμικής προετοιμασίας (βλέπε πρόγραμμα Ε.Ε. ReArm Europe 800 δις ευρώ, 25 δις θα δαπανηθούν από την Ελλάδα). Κόβουν χρήματα από την Παιδεία, για να δημιουργήσουν δημοσιονομικό χώρο για τον Πόλεμο!

-        προχωρούν σε συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων, ενεργοποιούν τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών για να μη διαχωριστούν τμήματα ακόμα και σε σχολεία που διαθέτουν αίθουσες.

-        ξαναθερμαίνουν τα σενάρια για νέο τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, μέσω γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ!

Πρόκειται για μέτρα, που αποτελούν αιτία πολέμου για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, για κάθε οικογένεια.

         

Όλα τα παραπάνω, στο τέλος μίας σχολικής χρονιάς που τα κενά δεν καλύφθηκαν ποτέ, παρά τις χιλιάδες ώρες υποχρεωτικών υπερωριών και τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο. Που χιλιάδες παιδιά στερήθηκαν τον Ειδικό Παιδαγωγό και την αναγκαία στήριξη που είχαν ανάγκη, που χιλιάδες διδακτικές ώρες σε μαθήματα όπως Μουσική, Εικαστικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γυμναστική κ.α., χάθηκαν, που Τμήματα Ένταξης έμειναν στα χαρτιά, αφού ποτέ δεν πήγε εκπαιδευτικός.

          Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ να το βάλετε καλά στο μυαλό σας! Δεν θα σας επιτρέψουμε να παίξετε με τις ζωές μας και τις ζωές των μαθητών μας. Δεν θα σας επιτρέψουμε να πετάξετε στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς και στο μορφωτικό “καιάδα” χιλιάδες παιδιά για να χρηματοδοτήσετε τους επικίνδυνους, πολεμικούς σχεδιασμούς σας!

 

Έχουμε τη δύναμη να επιβάλλουμε το δίκιο μας και ξέρουμε τον τρόπο!

Δίνουμε πρώτη αγωνιστική απάντηση στο  ΥΠΑΙΘΑ … Να μη λείψει κανείς/καμία!

 

Απαιτούμε:

 

ü  Λεφτά για Υγεία-Παιδεία, όχι για πολεμικούς εξοπλισμούς. Κάλυψη των αναγκών των σχολείων με κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ü  Να μην απολυθεί κανένας και καμία αναπληρωτής/ρια που εργάστηκε την φετινή χρονιά.  

ü  Κάλυψη όλων των κενών, με μόνιμους, μαζικούς διορισμούς.

ü  Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του, κάθε μαθητής να βρίσκεται στην δομή και με την στήριξη που έχει ανάγκη. Όχι στην αποδόμηση των Τ.Ε. Κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη στήριξη με βάση τις επιστημονικές γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.  

ü  Ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.

ü  Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών/αναπληρωτριών συναδέλφων με αυτά των μονίμων, μέχρι τη μονιμοποίησή τους.

ü  9μηνη άδεια ανατροφής στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, επέκτασή του και στους αναπληρωτές συναδέλφους.

ü  12μηνη σύμβαση εργασίας για όλους τους αναπληρωτές.

ü  Γενναία αύξηση του επιδόματος ανεργίας, όχι στο αίσχος της προπληρωμένης κάρτας.

ü  Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών.

 

   


 

Πέμπτη 21 Μαΐου 2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΚΥΡΩΣΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ


 

http://spe-ploumpidis.blogspot.com/       αρ. πρωτ.  1308                    20/5/2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΚΥΡΩΣΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΙΣ

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά δεν πραγματοποιήθηκαν οι διαγνωστικές εξετάσεις  τύπου «pisa» στη ΣΤ΄ τάξη σε σχολείο του συλλόγου μας, αφού στο 4ο ΔΣ Περάματος που είχε οριστεί φέτος κανένας μαθητής των δύο τμημάτων δεν προσήλθε. Θυμίζουμε ότι η ΑΔΕΔΥ είχε κηρύξει και 4ωρη στάση εργασίας για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  την οποία με μια παραπλανητική εγκύκλιο ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ ισχυρίστηκε ότι η στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ δήθεν δε βρίσκεται σε ισχύ.

Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» χαιρετίζει την απόφαση αυτή γονέων και μαθητών που αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για την περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης που κατηγοριοποιεί σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς, πτυχή της οποίας είναι και η διεξαγωγή τέτοιου τύπου εξετάσεων. Ακόμα, χαιρετίζει τη στάση των συναδέλφων των σχολείων που υπερασπίζονται και υλοποιούν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας θα συνεχίσει να παίρνει όλα τα αναγκαία μέτρα ( συντονισμός με Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων, ενημέρωση των συλλόγων διδασκόντων, επιστολή σε γονείς , προπαγανδιστικά πανό, δελτία τύπου και ανακοινώσεις κ.τ.λ.), ώστε ο από κοινού αγώνας εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών να δυναμώνει και να ακυρώνει στην πράξη όλα τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια, που ορθώνουν τείχος στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Συνεχίζουμε αταλάντευτα τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η τρομοκρατία , ο αυταρχισμός  και οι διώξεις της κυβέρνησης απέναντι σε όσους αγωνίζονται δε θα περάσουν!

Όλοι και όλες συμμετέχουμε στη ΓΣ και στις εκλογές του Συλλόγου μας στις 27 και 28 Μάη αντίστοιχα. Δίνουμε ηχηρό μήνυμα αντίστασης στην κυβερνητική πολιτική.