Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Αποφάσεις – Ψηφίσματα Γενικής Συνέλευσης για το συνέδριο της ΔΟΕ.


Για την αξιολόγηση.
Είναι φανερό πλέον ότι μέσω της διαδικασίας της αξιολόγησης και του νέου πειθαρχικού κώδικα στο δημόσιο, δημιουργείται ένα ασφυκτικό πλαίσιο ιδεολογικής και εκπαιδευτικής χειραγώγησης, όσο κι αν προσπαθούν με «εκθέσεις ιδεών» να το εμφανίσουν ως μια διαδικασία «διαμορφωτική και παιδαγωγική». Η επιλογή αυτής της πολιτικής πνίγει και ποινικοποιεί, οποιαδήποτε πρωτοβουλία και δημιουργικότητα του εκπαιδευτικού, απαγορεύει επί της ουσίας οποιαδήποτε παιδαγωγική, εκπαιδευτική δραστηριότητα δεν κινείται μέσα στα συγκεκριμένα πλαίσια της καθεστωτικής εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και ζητήματα πολιτικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου μέσα και έξω από το σχολείο. Είναι σαφές ότι το επιχειρούμενο πλαίσιο λειτουργίας στο δημόσιο παραπέμπει στην εποχή του επιθεωρητισμού του μεσοπολέμου και της επτάχρονης δικτατορίας. 
Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός της αξιολόγησης με τις πολιτικές του μεσοπρόθεσμου στην εκπαίδευση διαμορφώνει ένα σκληρό τοπίο στα σχολεία: πειθάρχησης, υποταγής, φόβου, ανταγωνισμού. Γι’ αυτό το καθήκον της αντίστασης και της ανατροπής αυτών των πολιτικών γίνεται περισσότερο από ποτέ επιτακτικό.
Συνάδελφοι.
Είναι σαφές ότι με τα συνολικά μέτρα στην εκπαίδευση ευελπιστούν ότι η αξιολόγηση θα παίξει το ρόλο του χωροφύλακα, όπου μέσα από ένα πλαίσιο φόβου και πειθάρχησης θα καλύψουν τη διαρκή υποβάθμιση και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Η αύξηση των ωρών εργασίας, η μείωση των λειτουργικών δαπανών, η κατάργηση των δωρεάν βιβλίων, οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, ο Κώδικας των Δημοσίων Υπαλλήλων, το διαρκές οικονομικό και κοινωνικό κυνήγι μέσα και έξω από την εργασία, αποτελούν την καθημερινότητα μας στην εργασία.
Απέναντι σε όλα αυτά καλούμαστε όπως και στο παρελθόν να αντιτάξουμε τους αγώνες μας ενάντια στη επιχειρούμενη αξιολογική διαδικασία, αλλά και συνολικότερα ενάντια σ΄ αυτή την πολιτική.
Απέναντι σε όλα αυτά αγωνιζόμαστε:
  • Δε συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Παιδείας. Αρνούμαστε την αυτοαξιολόγησή μας και της σχολικής μονάδας. 
  • Δε συμμετέχουμε στην εφαρμογή των πιλοτικών προγραμμάτων του «νέου σχολείου». 
  • Δε συμμετέχουμε σε σεμινάρια προώθησης του νέου σχολείου. 
  • Κανένας συνάδελφος μέλος του συλλόγου μας να μη γίνει μέντορας-αξιολογητής. 
  • Δεν έχουν θέση στον κλάδο και στα σωματεία όσοι δ/ντες, σύμβουλοι, γίνουν εργαλείο της αξιολόγησης στα σχολεία.
  • Όχι στη σύνδεση μισθού- απόδοσης-αξιολόγησης. Ελεύθερες Κλαδικές Συλλογικές διαπραγματεύσεις εφ’ όλης της ύλης. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. 
  • Όχι στην αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του «καθηκοντολόγιου». Όχι στο νέο ΔΥΚ. Αντίσταση στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης, με συλλογικές δράσεις.
Στην κατεύθυνση αυτή η ΔΟΕ
  • Να καλέσει τους συναδέλφους σε ανυπακοή .
  • Το επόμενο διάστημα να επιδιώξει συνάντηση με την Ομοσπονδία Γονέων για την από κοινού ανάπτυξη δράσεων με θέμα την αξιολόγηση.
  • Να κηρύξει απεργιακές μορφές στήριξης του αγώνα ενέντια στην αξιολόγηση καλύπτοντας νομικά και συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που θα αρνούνται τη διαδικασία..



Για την προσχολική αγωγή
Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια. Την παροχή εκπαίδευσης σε κατάλληλα σχολικά κτίρια
Κάλυψη των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών
Μείωση της αναλογίας Νηπιαγωγού /παιδιών
Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων, χρηματοδότηση της εκπαίδευσης
Την υποστήριξη και ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και όχι την προσπάθεια υποβάθμισης και μετατροπής του σε χώρο φύλαξης.
Το νόμιμο δικαίωμα των Νηπιαγωγών να έχουν το ωράριο των υπόλοιπων συναδέλφων που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Την επαναλειτουργία των διδασκαλείων και την παροχή ουσιαστικής και δωρεάν επιμόρφωσης προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου μας.
Να γραφτούν όλα νήπια και προνήπια στα σχολεία.

Για την ειδική αγωγή
Η πολιτική της κυβέρνησης η οποία αποκαλύπτεται και μέσα από το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» θα σημάνει την ουσιαστική κατάργηση της δημόσιας, δωρεάν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ως εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από συλλογικές δράσεις οφείλουμε να διεκδικήσουμε:
•   Καθιέρωση αποκλειστικά δημόσιας, δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αποκατάστασης των ΑμΕΑ, σε σχολικές μονάδες του Υπουργείου.
•   Διαχειριστικό κρατικό έλεγχο στις ιδιωτικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης και μετατροπή τους σε δημόσιες.
•   Ουσιαστική ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με γενναία αύξηση των δαπανών για την έγκαιρη παρέμβαση (ίδρυση Κέντρων πρώιμης Παρέμβασης), την ειδική εκπαίδευση, την ειδική επαγγελματική κατάρτιση, την αυτόνομη διαβίωση και την προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία. 
•   Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
•   Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης.
•   Μαζικούς διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση (ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, ΕΕΕΕΚ) σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών.
•   Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.
•   Κατοχύρωση παιδαγωγικής – εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται  τα σχολεία  και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες εκεί που παρέχεται η εκπαίδευσή τους, δηλ. μέσα στα σχολεία. Άμεση στελέχωση με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό.
•   Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
•   Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων παροχής δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους.
•   Επαναλειτουργία των διδασκαλείων μετεκπαίδευσης, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
•   Κατάργηση  των ν.2817, ν.3194/2003, ν.3699/2008, 3848/2010 που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς της ειδικής εκπαίδευσης και ανατρέπουν κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής αγωγής.
•   Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό Τομέα.
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

Πειθαρχικό δίκιο
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο Ν. 4093/2012

            Για ακόμη μία φορά καταγγέλλουμε το ν. 4093/12 (3ο Μνημόνιο) και την εφαρμογή των διατάξεων του που οδηγούν σε αυστηροποίηση του πειθαρχικού δικαίου και σε αυτοδίκαιη αργία τους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα: Αυστηροποιήθηκε το πειθαρχικό δίκαιο (ν.4057/12, ν.4093/12) με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το παραμικρό στα πειθαρχικά συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα κριθεί η υπόθεση,  να τίθεται αυτόματα σε αργία! Είναι χαρακτηριστικό ότι αν παραπεμφθεί εκπαιδευτικός στο πειθαρχικό συμβούλιο ακόμα και για το «αδίκημα» της «αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», στο οποίο χωρούν τα πάντα, τίθεται σε αργία.
Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί σε δεκάδες περιπτώσεις εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε αργία πριν καν εκδικαστεί η υπόθεσή τους στα αρμόδια συμβούλια και βρίσκονται σε ιδιότυπη ομηρία (π.χ. Γιαννιτσά, Λακωνία, Θεσ/νίκη, κ.ά.).
Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου τεκμηρίου της αθωότητας, που στιγματίζει τον εργαζόμενο και θίγει την προσωπική του αξιοπρέπεια. Δημιουργείται έτσι ένα κλίμα φόβου, μια διαρκής απειλή, καθώς αφορά στην καθημερινότητά μας ακόμα και σε ζητήματα στα οποία θα μπορούσαμε να εμπλακούμε όλοι.
Επιπλέον τις τελευταίες ημέρες με εντολή του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ελεγκτές δημόσιας διοίκησης ζήτησαν από το Υπ. Παιδείας ονομαστική κατάσταση εκπαιδευτικών με στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη των πειθαρχικών υποθέσεων υπαλλήλων, που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπ. Παιδείας, η εκδίκαση των οποίων εκκρεμεί σε οποιοδήποτε πειθαρχικό όργανο της διοίκησης (μονομελές ή συλλογικό), στο Διοικητικό Εφετείο ή στο Συμβούλιο της Επικρατείας,καθώς και στοιχεία όχι μόνο για εκκρεμείς Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις (ΕΔΕ), αλλά και για ΕΔΕ που έχουν ολοκληρωθεί για το χρονικό διάστημα από 1/1/2010 έως σήμερα!!
Είναι εμφανές ότι, η πολιτική αυτή στοχεύει στην κατασκευή ενόχων και στην επίτευξη του στόχου για 15.000 απολύσεις στο Δημόσιο στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας της τρικομματικής κυβέρνησης με την τρόϊκα, και όχι στην απονομή δικαιοσύνης.
Απαιτούμε την κατάργηση του ν. 4093/2012
Όχι στην κατασκευή ενόχων και την κατάργηση του «τεκμηρίου αθωότητας»
Όχι στις απολύσεις

ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

A ΓΩ N I Z O M A Σ T E -  Δ I E K Δ I K O Y M E

. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ
. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.
.ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.
. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ.
. ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΣΘΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
. ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ Της ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ.
. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
. ΑΡΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΝ
Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55, ίση με τον τελευταίο μισθό(100%).
Ø  Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων Σιούφα – Ρέππα Πετραλιά, Λοβέρδου.
Ø  Πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
Ø   1400 ευρώ για όλο το λαό.
Ø  Όχι στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου νηπιαγωγείου. Κατάργηση του Ν.3518/2007

Ø  ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Ø  Όχι στα  πιλοτικά ολοήμερα σχολεία.
Ø  20 μαθητές ανά τμήμα.15 στο Νηπιαγωγείο και Α΄,Β΄ δημοτ..
Ø  Όχι την αύξηση του ωραρίου των εκπ/κών.
Ø  Κατάργηση των νόμων 2218,2240/94 για την αποκέντρωση(νόμος ΠΑΣΟΚ) και τον «Καλλικράτη».
Ø  Γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο 15% του ΓΚΠ.
Ø  ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Ø  Διορισμός όλων των αναπληρωτών.
Ø  Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 3848, 4024, 2525, 2986 και 2640  και νόμου πλαίσιο για ιδιωτικά κολλέγια ΚΕΣ  (νόμοι  Αρσένη-Ευθυμίου- Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου)
Ø  Ελεύθερες Κλαδικές Συλλογικές διαπραγματεύσεις εφ’ όλης της ύλης.
Ø  Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Ø  Κατάργηση του «καθηκοντολόγιου».
Ø  Όχι στο νέο ΔΥΚ τα πειθαρχικά τις μετακινήσεις με υπουργικές αποφάσεις
Ø  Όχι στις εξετάσεις στην Ε΄ και ΣΤ΄.
Ø  Όχι στην Ευέλικτη Ζώνη.
Ø  Όχι στις παραβιάσεις ωραρίων,  τις υπερωρίες, τις  υποχρεωτικές μετακινήσεις.
Ø  Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Ø  Όχι στις αυθαιρεσίες, τις πολλαπλές μετακινήσεις, τις παραβιάσεις των ωραρίων.
Ø  Δημιουργία ενιαίου συνδικάτου εκπαιδευτικών.
Ø  Μείωση της συνδρομής στη ΔΟΕ στα 20 Ε με παράλληλο έλεγχο δαπανών και προνομίων.
Ø  Κανένας - καμία συνάδελφος να μη γίνει μέντορας - αξιολογητής.
Ø  Αντίσταση στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης, με συλλογικές δράσεις. Ακύρωση σεμιναρίων, κανένας αξιολογητής στην τάξη, στάσεις εργασίας στην αξιολογική διαδικασία.
Ø  Το επόμενο διάστημα ανοίγουμε το ζήτημα του νέου σχολείου, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπ/κων με κοινές συνελεύσεις προς τους γονείς
Ø  Κανένας φασίστας στα συνδικάτα.
Βρισκόμαστε στη δίνη μιας πρωτοφανούς επίθεσης ενός παγκόσμιου αρπαχτικού χρηματιστηριακού καπιταλισμού, που θέλει να διασφαλίσει και να διευρύνει τα κέρδη του, από την οικονομική κρίση που ο ίδιος δημιούργησε. Βρισκόμαστε στη δίνη μιας επίθεσης που τσαλαπατά χώρες και λαούς, δικαιώματα και ζωές, με στόχο την επιβολή μιας νέας παγκόσμιας τάξης που θα επαναφέρει τους λαούς, τις κοινωνίες και τους ανθρώπους, πίσω από την εποχή του διαφωτισμού, σε ένα νέο μεσαίωνα. Καταγγέλλουμε το όργιο βίας και το χτύπημα των δημοκρατικών δικαιωμάτων από τις δυνάμεις καταστολής, τη διαρκή χρήση χημικών, το χτύπημα κάθε αγώνα, τις επιστρατεύσεις.
Καταγγέλλουμε την προώθηση και τη στήριξη από κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς των νεοναζιστικών ομάδων που χρησιμοποιούνται ως δύναμη κρούσης του συστήματος ενάντια στο κίνημα και τους κοινωνικούς αγώνες.
Στην εκπαίδευση προωθείται η πλήρης διάλυση της δημόσιας παιδείας και η αντικατάστασή της από το σχολείο της αγοράς, το φτηνό, ευέλικτο και ελεγχόμενο σχολείο των λειτουργικών γνώσεων της δια βίου «κατάρτισης». Η πολιτική της δυγκυβέρνησης προσπαθεί να διασπάσει την κοινωνική συμμαχία για την παιδεία, ρίχνοντας τις ευθύνες, με την καθοδηγημένη σπέκουλα των ΜΜΕ, στους εκπαιδευτικούς.
Αντικαθιστά τη Δημόσια Παιδεία με την πιστοποιημένη και μετρήσιμη κατάρτιση. Διαλύει την ουσία της δωρεάν παιδείας με την «εξεύρεση πόρων» και το σχολείο της αγοράς. Διασπά το αίτημα της ισότητας, αντικαθιστώντας το με τον ανταγωνισμό μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων, μέσω της αξιολόγησης και με άμεσο στόχο την κατηγοριοποίηση. Αντικαθιστά την έννοια της καθολικότητας και του σχολείου για όλους με τη λογική της κατάταξης και της ατομικής ευθύνης.
Αποκεντρώνει το κόστος και συγκεντρώνει τον έλεγχο. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και ο Καλλικράτης, με το γενικότερο νεοφιλελεύθερο στόχο της απαλλαγής του κράτους από κάθε ευθύνη κοινωνικού δικαιώματος. Με την εφαρμογή της νέας δανειακής σύμβασης, αλλά και την ψήφιση στη Βουλή του νόμου για το «νέο σχολείο» και τα ΑΕΙ, το δημόσιο σχολείο και η δημόσια Παιδεία, οδηγείται σε ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια και υποβάθμιση.
            Ο δρόμος που μας προτείνουν οι κυρίαρχοι είναι η πλήρης καταστροφή μας.
Όμως θέλουμε να φωνάξουμε με όλη μας τη δύναμη :
Πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος ! Τόσο στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων και της χειραφετημένης συλλογικής υπόστασης, τόσο στο πεδίο της πολιτικής απάντησης, όσο και στο πεδίο της οικονομικής συγκρότησης. Είναι η εργαζόμενη πλειοψηφία, όλοι εμείς, οι άνθρωποι της δουλειάς και του μόχθου που πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας και να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για μας, για τα παιδιά μας και για τη χώρα. Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος αυτός είναι δύσκολος, αλλά αξίζει να αγωνιστούμε.
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΝΕΟ – ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ
Η «κοινωνική κόλαση» δεν είναι μονόδρομος – Ανατροπή της επίθεσης- Κάτω η κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ
Απέναντι στα σχέδιά τους το εργατικό κίνημα οφείλει ν’ αντιτάξει το δικό του σχέδιο σωτηρίας κι αντεπίθεσης των εργαζομένων. Μ’ ένα βαθιά πολιτικό εργατικό κίνημα που θα διεκδικεί ξανά το χαμένο πλούτο, που θα αρνείται το χρέος, θα απαιτεί τη διαγραφή του, θα επιβάλει την παύση πληρωμής του. Που θα επιβάλλει τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, της εκκλησίας, την εθνικοποίηση των τραπεζών, την έξοδο από την ΟΝΕ, το ευρώ, την Ε.Ε., που με τις πολιτικές τους οδήγησαν στη λεηλασία του πλούτου που οι εργαζόμενοι παράγουν και οι εργοδότες απομυζούν. Ένα πολιτικό κίνημα με διεθνιστική απεύθυνση, που απαιτώντας την ανατροπή της βάρβαρης επιδρομής θα ξαναγράφει στις σημαίες του τις ανάγκες και τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας. Που θα αμφισβητήσει την παντοδυναμία τους, και θα ξανακάνει την κοινωνική χειραφέτηση, την κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, δύναμη στα χέρια των εργαζομένων.
Προτείνουμε, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς,  την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων, που θα συνοδεύονται από συλλαλητήρια και πολύμορφες δράσεις, με στόχο να μην ανοίξουν τα σχολεία σε όλη την εκπαίδευση. Απευθύνουμε την πρόταση αυτή και επιδιώκουμε να συντονιστούμε με ολόκληρο το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα. Στόχο έχει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις απεργιακής συμπόρευσης και με άλλους κλάδους για την εκδήλωση απεργίας διαρκείας με επαναλαμβανόμενες μορφές. Μιας απεργίας που θα υπερβαίνει τα κλαδικά και θα έχει διακλαδικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά. Την τελευταία ημέρα αυτής θα ακολουθήσει νέος γύρος Γ.Σ. για την εκτίμηση της απεργιακής πορείας. Η συνέχιση του απεργιακού αγώνα με επαναλαμβανόμενες μορφές, η έκταση και η ένταση αυτών των μορφών θα εξαρτηθούν από το βαθμό ανάπτυξης του εργατικού κινήματος, τη δυνατότητα συμπόρευσης με άλλους κλάδους και βέβαια την εκφρασμένη θέληση των εκπαιδευτικών στις Γενικές Συνελεύσεις.

Ψηφίσματα
1.     Για Στέφανο Γκουλιώνη.
O εκπαιδευτικός Γκουλιώνης Στέφανος κινδυνεύει να απολυθεί για «απρεπή συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας»! O εκπαιδευτικός Γκουλιώνης Στέφανος, δάσκαλος του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό παραπέμπεται άμεσα στο πειθαρχικό με την κατηγορία «της ανάρμοστης για δημόσιο υπάλληλο συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας». Μια σοβαρή πειθαρχική κατηγορία με βάσει το άρθρο 107 παρ. ε του ν. 4057/2012 που επισύρει και τις ποινές της προσωρινής ή οριστικής παύσης.Αιτία ή πρόφαση για την παραπομπή του Γκουλιώνη Στέφανου είναι η πρωτόδικη καταδίκη του από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας με την ψεύτικη κατηγορία της αντίστασης κατά της αρχής μετά την παντελώς άδικη και αναίτια σύλληψη κατά την παρέλαση την 25η Μαρτίου του 2012 στην Λάρισα. Η υπόθεση αυτή σύντομα (24/10/2013) θα κριθεί και πάλι στο Εφετείο Λάρισας και είναι βέβαιο ότι όποια ψευδής κατηγορία και ποινή θα καταπέσουν.
Αυτή τη στιγμή όμως ο εκπαιδευτικός Στέφανος Γκουλιώνης παραπέμπεται  στο πειθαρχικό συμβούλιο με την κατηγορία «της ανάρμοστης συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας». Ο νέος πειθαρχικός κώδικας με τον τρόπο αυτό στην ουσία ακυρώνει τα πολιτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα του δημοσίου υπαλλήλου μιας και με την αόριστη αυτή κατηγορία δίνει τη δυνατότητα να διωχθεί το φρόνημα και η πολιτική συμπεριφορά, ενώ τον υπάλληλο τον κατατάσσει στους επίορκους!!!  Ταυτόχρονα ο Ν. 4093/2012, οδηγεί σε αργία τον υπάλληλο που έχει παραπεμφθεί στο πειθαρχικό ακόμα κι αν η υπόθεσή του δεν έχει τελεσιδικήσει.
Δηλώνουμε ότι δε θα γίνουμε σύγχρονοι δούλοι που θα φοβούνται να μιλήσουν, αλλά συλλογικά θα παλέψουμε ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική.Δε θα επιτρέψουμε ο Στ. Γκουλιώνης, αγωνιστής και άξιος παιδαγωγός να απολυθεί για τη συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική του στάση και μάλιστα με την «ρετσινιά» του επίορκου.
Απαιτούμε: Κατάργηση του 4057/2012 και του 4093/2012 - Να σταματήσει κάθε δίωξη του Στέφανου  Γκουλιώνη.


2.      Για αξιολόγηση.
Η επικείμενη υλοποίηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής και όργανο για την απόλυση χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων.
Η πολιτική που τσακίζει τα λαϊκά δικαιώματα είναι η ίδια που προσαρμόζει τον δημόσιο τομέα πιο αποτελεσματικά στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου.
Με βάση τα παραπάνω :
Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις Δ.Σ., Γενικών Συνελεύσεων και Επιτροπών Αγώνα, των συλλόγων καθηγητών σε κάθε σχολείο.
Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.
Κανένας αξιολογητής δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία. Στη βάση αυτή και σε αυτή τη φάση, προτείνουμε να διαγραφούν από τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης των νομών και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι είναι τα «πρώτα βιολιά» και ήδη «έχουν πιάσει δουλειά».

3.      Για ειδική αγωγή.

Η ψήφιση του Ν.4115/2013 και του άρθρου 39 αποτελεί το «κύκνειο άσμα» της  όποιας δημόσιας δωρεάν ειδικής αγωγής (Ε.Α.) είχαμε μέχρι σήμερα. Στην πραγματικότητα, με πρόσχημα την «αποασυλοποίηση» και την «απογκετοποίηση, υλοποιούν την πολιτική της Ε.Ε., κλείνουν τα ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και πετούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον Καιάδα του γενικού σχολείου χωρίς την κατάλληλη υποδομή και επάνδρωση. Την στιγμή, μάλιστα που από τα 185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες, μόλις τα 12 χιλιάδες παρακολουθούν κάποιας μορφής εκπαίδευσης στην Ε.Α. Το επόμενο διάστημα αναμένεται και νομοσχέδιο για την Ε.Α. που θα υλοποιεί πιο αποφασιστικά την αντιδραστική πολιτική της Ε.Ε.
Στην ουσία, όσα από τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και τα ρατσιστικά φαινόμενα που ίσως αναπτυχθούν στα σχολεία. Υπάρχει εμπειρία για το τι βίωσαν οι οικογένειές τους και τα ίδια τα παιδιά με αυτισμό που "εντάχθηκαν" στα γενικά σχολεία. Επιπλέον η συγκεκριμένη διαδικασία "ένταξης" θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα γενικά σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της τάξης. Ένα καθήκον, στο οποίο ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.
Αυτή η πολιτική θα έχει αντίκτυπο και στους συναδέλφους αφού χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ε.Α. των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ε.Α., θα χάσουν τις οργανικές θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές), και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά.
Είναι επίσης γνωστό, ότι για μία γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ χρειάζεται μήνες ίσως και χρόνια, αφού τα ΚΕΔΔΥ δεν διαθέτουν προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγουν διάπλατα την πόρτα, ώστε η γνωμάτευση να παρέχεται από τα ιδιωτικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
Το ζήτημα της ειδικής αγωγής αφορά χιλιάδες λαϊκές οικογένειες.
Καμιά διαπραγμάτευση για τη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών ΑμΕΑ

·         Να καταργηθεί  ο Ν.4115/2013  της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α.
·         Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων. Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και  αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους. 
·         Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση.
·         Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να επανδρωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.

4.      Για επιστράτευση.
Η κυβέρνηση μετά την απόφαση της για την επιστράτευση 85.000 εκπαιδευτικών, «σκληραίνει» τη στάση της για την επιβολή του δόγματος «νόμος και τάξη». Στοχεύουν με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Από τη μία χτυπούν όποιον κλάδο αγωνίζεται, όποιον σηκώνει κεφάλι ενάντια στα βάρβαρα αντιλαϊκά, αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Από την άλλη στο νέο σχολείο της αγοράς που ετοιμάζουν, θέλουν το δάσκαλο με σκυφτό το κεφάλι, υποταγμένο, χωρίς δικαιώματα να φοβάται και τη σκιά του να μη διανοείται καν ότι μπορεί να συγκρουστεί με τις εκάστοτε επιλογές της κυβέρνησης.
Περνάνε βαριές αλυσίδες στο κίνημα, σπέρνουν το φόβο και την υποταγή.
Η κυβέρνηση κάνει επίδειξη δύναμης και προσπαθεί να τσακίσει την αξιοπρέπεια του επιταγμένου κλάδου των εκπαιδευτικών. Ο κατήφορος της δεν έχει τελειωμό, ενώ την επίθεση συνδράμουν οι διοικήσεις εκπαίδευσης στο όνομα της τυπικότητας και της αυστηρής τήρησης της νομιμότητας.
Επιβάλλουν την υποχρεωτική παρουσία στα εξεταστικά κέντρα ή σε όμορα σχολεία από τις 8 μέχρι τις 2. Κρατούν τους συναδέλφους δηλαδή, εσώκλειστους σε χώρους λίγων τετραγωνικών, χωρίς κανένα αντικείμενο εργασίας. Κι όλα αυτά τη στιγμή που στα σχολεία τους εκκρεμούν όλες οι διοικητικές εργασίες του τέλους της σχολικής χρονιάς αλλά και οι ενδοσχολικές εξετάσεις, παρεμποδίζοντας τη λειτουργία των σχολείων την οποία επικαλούνται.
Απαντάμε δυναμικά, σπάμε την τρομοκρατία με ενότητα και αλληλεγγύη. 
Ø  Κάτω η επιστράτευση
Ø  Η τρομοκρατία δεν θα περάσει.
Ø  Να σταματήσει η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών σε σχολεία που δεν υπηρετούν.

5.      Για ΜΕΒΓΑΛ.
Στην πύλη του εργοστασίου, πάνω από 20 μέρες, βρίσκονται οι εργάτες της ΜΕΒΓΑΛ, απαιτώντας την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων 4 μηνών.
Αποφασισμένοι να μη λυγίσουν, παρά τις δυσκολίες, παρά το γεγονός ότι η εργοδοσία είναι εξαφανισμένη τις τελευταίες μέρες και αρνείται να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους, στήνοντας ταυτόχρονα απεργοσπαστικό μηχανισμό με ιδιοκτήτες φορτηγών για τη διανομή των προϊόντων, οι εργαζόμενοι παραμένουν ακλόνητοι στις θέσεις τους και δέχονται την ηθική συμπαράσταση των σωματείων του κλάδου και όχι μόνο.
Η Γ.Σ. του Συλλόγου «Νίκος Πλουμπίδης» συμπαραστέκεται στο δίκαιο αγώνα των εργαζόμενων της ΜΕΒΓΑΛ.
Tους καλεί να μη φοβούνται, να μην υποκύψουν στους εκβιασμούς της εργοδοσίας και των ανθρώπων της. Συσπειρωμένοι στο σωματείο τους και την Ομοσπονδία τους, με ταξική αλληλεγγύη, να οργανώσουν την πάλη τους μπροστά στα δύσκολα που έρχονται, ενάντια στην προσπάθεια που κάνει η εργοδοσία να αφαιρέσει τα δικαιώματά τους.
Ο στόχος κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ  και εργοδοτών  είναι σαφής. Μετατροπή όλης της χώρας σε ειδική οικονομική ζώνη εξαθλίωσης, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα και εργοδότες χωρίς υποχρεώσεις παρά μόνο την εξασφάλιση των κερδών τους.
Θέλουν να ζούμε με 400 ευρώ μισθό, να πληρωνόμαστε όταν και όποτε θέλουν και, υπό το φόβο της απόλυσης, της ανεργίας και της φτώχειας, να μη σηκώνουμε κεφάλι. Θέλουν να φορτωθούν οι εργαζόμενοι την καπιταλιστική κρίση και να διαμορφώσουν «ζώνες οικονομικά εξαθλιωμένων εργαζομένων απαλλαγμένες από συνδικαλιστικά δικαιώματα».
Να βάλουμε τέρμα στο φαινόμενο  των απλήρωτων εργαζομένων και στον εκβιασμό τους! Δεν θα γίνουμε οι δούλοι του 21ου αιώνα.
Αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί με μαζικούς, ταξικούς αγώνες.
Τα συνδικάτα, το ταξικό εργατικό κίνημα, πρέπει να δώσουμε συντονισμένη απάντηση, ενάντια στην ανεργία, στη μείωση μισθών, στην απλήρωτη δουλεία, τις χιλιάδες απολύσεις, τις διώξεις συνδικαλιστών, για την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
- Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων της ΜΕΒΓΑΛ.
 - Η εργοδοτική τρομοκρατία δεν θα περάσει.
-  Νόμος είναι το δίκιο των εργαζομένων και των αγώνων τους. 
Ένας για όλους και όλοι για έναν!

Επίσης η Γ.Σ. καταψήφισε τα πεπραγμένα της ΔΟΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: