Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Aνακοινωση για τις μεταθέσεις



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
   Την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα δίνει τη μεγάλη μάχη για την αποτροπή των απολύσεων, επιχειρείται από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας η τελική επίθεση για τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών!  Μέσα στα πλαίσια αυτά δημοσιεύτηκε το ΠΔ 28/28-2-14 « Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Πρόκειται για το ΠΔ που επιβάλει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών για πρώτη φορά στην εκπαίδευση, μετατρέποντας τους σε περιπλανώμενους Ιουδαίους!  Πιο αναλυτικά:
   Στο άρθρο 1 του ΠΔ ορίζεται ότι: «Οι διατάξεις του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος εφαρμόζονται για τη μετάθεση των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν». Ως πλεονάζοντες χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί μετά την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 12 του άρθρου 15, 7 και 12 του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96 και των δύο πρώτων εδαφίων της παρ. 14 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985. Τι ορίζουν τα εδάφια αυτά:
ü  Άρθρο 15 παρ. 12 του ΠΔ 50: «Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε  σχολεία της προτίμησης τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής».
ü  Άρθρο 14 παρ.7του ΠΔ 50: « Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1556/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους, να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους».
ü   Άρθρο 14 παρ. 14 του Ν. 1566: « Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν διατίθενται μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της Δ.Ε. ή σε τμήματα ΠΔΣ καθώς και σε σχολεία της Π.Ε. για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παρ. 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΔΕ. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός πλεονάζει εξ ολοκλήρου μπορεί να αποσπαστεί σε άλλο σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου ή σε σχολείο άλλου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που πλεονάζουν σε ορισμένο κλάδο, εξαιτίας μεταβολών στα προγράμματα διδασκαλίας ή για άλλους λόγους, είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν μαθήματα συγγενούς ειδικότητας στην ίδια σχολική μονάδα».
   Στο άρθρο 2 του ΠΔ επιχειρείται η διάσπαση του κλάδου σε « παλιούς» και «νέους», μέσα από μια απαράδεκτη από κάθε άποψη διάκριση της δωδεκαετίας για την ένταξη στις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Πιο συγκεκριμένα: « Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60%, τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή μετά από εισήγηση των ΠΥΣΔΕ ολικά υπεράριθμοι και κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης που συντάσσονται από τα ΠΥΣΔΕ ανά περιοχή μετάθεσης ανά κλάδο και ειδικότητα. Όσοι μπορούν να διδάσκουν και στις δύο βαθμίδες, χαρακτηρίζονται ολικά υπεράριθμοι μετά από κοινή εισήγηση του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ».
   Είναι προφανές ότι με τη ρύθμιση αυτή επιχειρείται η διάσπαση του κλάδου με τη γνωστή τακτική του «διαίρει και βασίλευε». Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο! Με ενότητα και αλληλεγγύη θα σπάσουμε τις τακτικές του κοινωνικού αυτοματισμού μέσα στον ίδιο τον κλάδο!
   Στο άρθρο 3 του ΠΔ αναφέρεται: «Μετά την έκδοση της πράξης χαρακτηρισμού των ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών, οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης επανακαθορίζουν τα οργανικά κενά ανά περιοχή μετάθεσης, ανά κλάδο και ειδικότητα. Η πράξη επανακαθορισμού εκδίδεται, ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, αναρτάται στην ιστοσελίδα της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης και αποστέλλεται για ανάρτηση σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Για τη σύνταξη των πινάκων υποχρεωτικών μεταθέσεων σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, (πίνακες περιφερειακής εμβέλειας), οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης καλούν τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν δηλώσεις συναίνεσης. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των τριών (3) εργάσιμων ημερών. Όσοι εκπαιδευτικοί δηλώσουν ότι δεν συναινούν στην υποχρεωτική τους μετάθεση καθώς και όσοι δεν υποβάλλουν δήλωση, κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας.
Μετά την πάροδο της προθεσμίας για την υποβολή των δηλώσεων συναίνεσης, τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια συντάσσουν προσωρινούς πίνακες κατάταξης υποχρεωτικής μετάθεσης των εκπαιδευτικών κατά φθίνουσα σειρά με βάση τις μονάδες (εφεξής και μόρια) που οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώνουν και τα κριτήρια και την αποτίμηση τους. Οι προσωρινοί πίνακες αναρτώνται στην έδρα των διευθύνσεων εκπαίδευσης καθώς και στις ιστοσελίδες τους. Εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την τελευταία ανάρτηση οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν ένσταση ως προς τη μοριοδότησή τους. Μετά την εξέταση των ενστάσεων, τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια συντάσσουν τους οριστικούς πίνακες κατάταξης υποχρεωτικής μετάθεσης και τους υποβάλλουν για έλεγχο νομιμότητας και κύρωση στον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης. Οι οριστικοί πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης κυρώνονται το αργότερο έως 15 Ιουνίου εκάστου έτους».
   Με το άρθρο αυτό επιχειρείται ένα σαφής εκβιασμός στους εκπαιδευτικούς: Ή συναινείς στην υποχρεωτική σου μετάθεση ή πηγαίνεις οπουδήποτε στην Ελλάδα!  Μέχρι τις 15 Ιουνίου θα συνταχθούν οι πίνακες την ώρα που όπως έχει αποδείξει η εκπαιδευτική πραγματικότητα, κάθε Σεπτέμβρη, όχι μόνο τοποθετούνται στα σχολεία όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, αλλά εμφανίζονται και νέα κενά! Οι 14000 αναπληρωτές που εργάζονται αυτή τη στιγμή στις δομές του Υπουργείου Παιδείας, αποτελούν μια τρανή απόδειξη! 
   Στο άρθρο 4 καθορίζεται η διαδικασία υποχρεωτικής μετάθεσης σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα:
«1. Μετά την έκδοση των τελικών πινάκων υποχρεωτικής μετάθεσης περιφερειακής εμβέλειας, οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης καλούν τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολείων ή ομάδων σχολείων των περιοχών μετάθεσης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά και επιθυμούν να μετατεθούν.
Οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα τρία (3) σχολεία και τις δύο (2) ομάδες σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί που δεν δηλώνουν καμία προτίμηση λογίζεται ότι συναινούν στη μετακίνησή τους σε όλες τις περιοχές μετάθεσης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
2. Με βάση την κατάταξή τους στους τελικούς πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης περιφερειακής εμβέλειας και τις δηλώσεις προτίμησης της προηγούμενης παραγράφου, οι εκπαιδευτικοί μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και εισήγηση των οικείων ανώτερων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων (Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. − Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε.). Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στη ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας,  για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας. Τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνυπηρέτηση συζύγων και την εντοπιότητα συνυποβάλλονται με την αίτηση.
3. Μετά τις μεταθέσεις του προηγούμενου άρθρου με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και εισήγηση των οικείων ανώτερων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων (Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. −Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε.), που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επανακαθορίζονται τα οργανικά κενά ανά περιοχή μετάθεσης, ανά κλάδο και ειδικότητα».
   Το άρθρο 5 αναφέρεται στην κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και διαδικασία μετάθεσης. Πιο αναλυτικά:
«1. Μετά την έκδοση της απόφασης της παραγράφου 3 του προηγούμενου άρθρου, οι εκπαιδευτικοί που παραμένουν εξολοκλήρου υπεράριθμοι καθώς και όσοι έχουν δηλώσει ότι δεν συναινούν στην υποχρεωτική τους μετάθεση σε οργανικά κενά σχολείων ή ομάδων σχολείων περιοχών μετάθεσης της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν ή δεν έχουν υποβάλλει τη σχετική δήλωση, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας, κατά φθίνουσα σειρά με βάση τις μονάδες που συγκεντρώνουν σύμφωνα με το άρθρο 6, και καλούνται να υποβάλλουν δηλώσεις προτίμησης σχολείων ή ομάδων σχολείων περιοχών μετάθεσης στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά σε όλη την επικράτεια. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των πέντε (5) εργάσιμων ημερών. Οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα τρία (3) σχολεία και τις δύο (2) ομάδες σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί που δεν δηλώνουν καμία προτίμηση λογίζεται ότι συναινούν στη μετακίνηση τους σε όλες τις περιοχές μετάθεσης.
2. Με βάση την κατάταξή τους στους πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας και τις δηλώσεις προτίμησης, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από σύμφωνη γνώμη των οικείων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. − Κ.Υ.Σ.Π.Ε.), οι εκπαιδευτικοί μετατίθενται σε οργανικά κενά σχολείων ή ομάδων σχολείων περιοχών μετάθεσης ανά την επικράτεια. Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται με αυτή τη διαδικασία, εξαιρούνται από τη διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα πέντε έτη.
3. Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεση τους στη ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας, για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας. Στις κενές θέσεις όπου κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί, μετατίθενται οι εξ' ολοκλήρου υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της γεωγραφικά και συγκοινωνιακά πλησιέστερης περιοχής μετάθεσης και μεταξύ αυτών που ανήκουν σε περιοχές ίσης απόστασης από την περιοχή που βρίσκονται οι κενές θέσεις, προτάσσονται όσοι βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση στον οικείο πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας».
   Με το άρθρο αυτό ξεκαθαρίζεται ότι ακόμη και να συναινέσεις στην υποχρεωτική μετάθεση αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν κενά π.χ. στις Κυκλάδες ή τα Δωδεκάνησα, οι προτιμήσεις σου πάνε περίπατο, ιδιαίτερα αν είσαι χαμηλά στον πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης!
   Τέλος με το άρθρο 6 καθορίζονται τα κριτήρια και μονάδες κατάταξης ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης. Ειδικότερα:
«1. Για την κατάταξη των ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων εφαρμόζονται τα κριτήρια και η αποτίμηση τους που προβλέπονται στις περιπτώσεις α), γ) και δ) της παραγράφου 1 και στις παραγράφους 3, 4, 7 και 8 του άρθρου 16 π.δ. 50/1996, καθώς και στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 30 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 31 του ν. 3848/2010.
Τι ορίζουν τα εδάφια αυτά:
ü  Άρθρο 16 του ΠΔ 50: Κριτήρια για μεταθέσεις
α) η συνολική προϋπηρεσία
γ) οι οικογενειακοί λόγοι
δ) οι συνθήκες διαβίωσης
ü  Άρθρο 16 παρ.3: « Ως συνολική υπηρεσία λαμβάνεται ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στα σχολεία ή σχολές της δημόσιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.  Ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας για κάθε εκπαιδευτικό θεωρείται:
α) Ο συνολικός χρόνος από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του διορισμού του μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις, εφόσον  ανέλαβαν υπηρεσία εντός του μηνός Σεπτεμβρίου. Για όσους ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30ή  Σεπτεμβρίου η συνολική υπηρεσία τους υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.
β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, η υπηρεσία σε ξένα σχολεία στα οποία δίδαξαν σε τάξεις ή τμήμα ελληνοπαίδων καθώς και η υπηρεσία σε ελληνικά σχολεία της Κύπρου εφόσον σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη κατά τις κείμενες διατάξεις.
γ) Ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν στη δημόσια ή ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
δ) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας που προσφέρθηκε στο δημόσιο με ωριαία αντιμισθία. Ο χρόνος αυτός υπολογίζεται με κλάσμα που έχει αριθμητή τις προσφερθείσες ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και παρονομαστή το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας που ισχύει κατά το χρόνο υπολογισμού των μονάδων μετάθεσης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης.
ε) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, εφόσον αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη.
ü  Άρθρο 16 παρ. 4: «Ο συνολικός χρόνος πραγματικής υπηρεσίας των εκπαιδευτικών εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών, υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης ως συνολική υπηρεσία προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, διατηρούνται μόνο τα δύο πρώτα ψηφία του. Οι μονάδες μετάθεσης από τη συνολική υπηρεσία προσδιορίζονται με συντελεστή δύο (2) για κάθε χρόνο υπηρεσίας.
ü  Άρθρο 16 παρ. 7 & 8: «Οι μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:
α) Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά η αναγνωρισμένα).
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά η αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών απαιτείται πιστοποιητικό Δήμου ή Κοινότητας ή του οικείου εκπαιδευτικού ιδρύματος κατά περίπτωση.
Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
8. Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν. Οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από μετάταξη από την Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση ή από την εκκλησιαστική εκπαίδευση λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας που υπηρετούσαν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης μετάταξής τους.
Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση τα εξής: α) Οι Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δέκα (10) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ και Ι, με απόφαση του Υπουργού ΕΘνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα με βάση τα παρακάτω κριτήρια (i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, (ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών (iii) την οργανικότητα (iν) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού, (ν) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και (νi) το υψόμετρο. Για το σκοπό αυτό ο Υπουργός δύναται να τάξει εύλογη προθεσμία για την υποβολή των σχετικών εισηγήσεων καθώς και για τη διατύπωση γνώμης από τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές  οργανώσεις. Μετά την παρέλευση άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας η κατάταξη των σχολείων σε κατηγορίες γίνεται ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων.
β) Οι σχολικές μονάδες που καταργήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος αυτού του Π.Δ. θεωρείται ότι ανήκουν στην κατηγορία της πλησιέστερης λειτουργούσας σχολικής μονάδας ίδιας βαθμίδας.
γ) Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση το χρόνο πραγματικής υπηρεσίας σε κάθε σχολική μονάδα και την κατηγορία στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα.
δ) Ο χρόνος υπηρεσίας εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών λογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση παραλείπεται. Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ και Ι κατηγορίες υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10 μονάδες μετάθεσης αντίστοιχα.
ε) Για τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που υπηρέτησαν ή υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες, εκτός σχολείων, ο χρόνος της υπηρεσίας σε αυτές θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολείο της έδρας των υπηρεσιών.
στ) Για τα μέλη των πρωτοβάθμιων, εφόσον ανήκουν οργανικά σε Νομό που εκλέγονται, των δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων και τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο της Βουλής, στην Κ.Υ. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. στις διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στα γραφεία Φυσικής Αγωγής, ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται σε επιμόρφωση ή μετεκπαίδευση καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται βάσει ειδικών διατάξεων από τις οποίες προβλέπεται ότι ο χρόνος απόσπασής τους θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση.
ζ) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν ή υπηρετούν σε άλλα σχολεία ως διευθυντές ή υποδιευθυντές ή υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. λαμβάνουν τις μονάδες της θέσης στην οποία άσκησαν ή ασκούν τα καθήκοντά τους. Εκπαιδευτικοί που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου διεύθυνσης ή γραφείου εκπαίδευσης λαμβάνουν τις μονάδες της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας.
η) Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που υπηρέτησαν ή υπηρετούν παράλληλα σε σχολεία διαφορετικής κατηγορίας, λαμβάνουν τις μονάδες της κατηγορίας των σχολείων, που υπηρέτησαν με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών.
θ) Ο χρόνος εκπ/κών και λοιπών αδειών με αποδοχές ή χωρίς αποδοχές, εφόσον σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία θεωρείται πραγματική υπηρεσία, υπολογίζεται για τη χορήγηση μονάδων μετάθεσης συνολικής υπηρεσίας. Ο χρόνος που αφορά αναρρωτικές άδειες με ή χωρίς αποδοχές (άρθρα 108-113 Υ.Κ. Π.Δ. 611 / 75), άδειες κύησης και λοχείας και κυοφορίας θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική θέση του εκπαιδευτικού εκτός εάν πριν από τη χορήγηση της άδειας o εκπαιδευτικός είχε αποσπαστεί σε άλλο σχολείο οπότε λαμβάνει τις μονάδες μετάθεσης του σχολείου στο οποίο αποσπάστηκε. Ο χρόνος άδειας εκπ/κής με αποδοχές θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολείο Α΄ κατηγορίας.
ι) Ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης σε αναγνωρισμένα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού θεωρείται ότι διανύθηκε σε σχολεία Α΄ κατηγορίας για την Ευρώπη, της Β΄ κατηγορίας για την Αμερική και της Γ' κατηγορίας για τις υπόλοιπες χώρες.
ια) Όταν ο εκπαιδευτικός υπηρετεί διαδοχικά σε σχολεία της ίδιας κατηγορίας, ο χρόνος λογίζεται ενιαίος.
ü  Άρθρο 30 παρ. 5 του Ν. 3848: «Οι μονάδες μετάθεσης για τη συνολική υπηρεσία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή καθορίζεται με τις πα­ραγράφους 3 και 4 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, προσδιορίζονται με συντελεστή δυόμισι για κάθε έτος υπηρεσίας. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα, σύμ­φωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 16 του ίδιου διατάγματος, ορίζονται σε τέσσερις».
ü  Άρθρο 31 παρ. 2 του Ν. 3848: «  Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετά­θεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προ­κειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση ως μο­νάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος. Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται».
Στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων δεν κατατάσσονται:
α) οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις προβλέψεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 και
β) τα στελέχη της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3848/2010 κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Πιο αναλυτικά:
ü  Άρθρο 13 παρ. 1 του ΠΔ 50 : «  Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης
1. Κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους :
α) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά ή πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία. Χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS, σύνδρομο DOWN και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Grohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαμα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31 η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
γ) Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από μεσογειακή αναιμία που χρήζει μεταγγίσεων αίματος, λευχαιμία, αιμορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιμοκάθαρσης, AIDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής μορφής καρκίνο σε μεταστατικό στάδιο και νόσο του Grohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας».
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Είναι προφανές πλέον ότι μετά τις απολύσεις των συναδέλφων στις 22 Μάρτη, το επόμενο βήμα θα είναι η κατασκευή χιλιάδων «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών μέσα από όλα τα μέτρα και τις ρυθμίσεις που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα:
1.       Συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Μόνο για το 2014 ο προϋπολογισμός μιλά για 1676!
2.       Συμπτύξεις τμημάτων με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
3.       Κατάργηση ή υποβάθμιση μαθημάτων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.
4.       Νέα (;) αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
5.       Τέλος είναι πολύ πιθανό να κατατεθεί και η τροπολογία που αλλάζει το καθεστώς οργανικότητας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
   Η εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων προδιαγράφει τη δημιουργία χιλιάδων πλεοναζόντων, την κατάργηση οργανικών θέσεων και προετοιμάζει τη νέα «δεξαμενή κινητικότητας» για το επόμενο διάστημα.
 Όπως αποδείχτηκε και στην περίπτωση της διαθεσιμότητας, η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών έχει δραματικές επιπτώσεις και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να οργανώσει ανυποχώρητους αγώνες για να ανατρέψουμε αυτές τις καταστροφικές πολιτικές που διαλύουν όλα τα κοινωνικά αγαθά!



Δεν υπάρχουν σχόλια: