Τα ζητήματα που τέθηκαν εξαρχής ήταν τα χιλιάδες κενά που παραμένουν στα σχολεία μέσα Δεκέμβρη σε βάρος των μαθητών μας και των άνεργων συναδέλφων μας, η υπολειτουργία των ολοήμερων, η καταστρατήγηση του ωρολόγιου προγράμματος με αναθέσεις μαθημάτων όπως - όπως, η απουσία υποστηρικτικών δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη), η απαξίωση της ειδικής εκπαίδευσης (τμήματα ένταξης κλειστά, μοιρασμένες παράλληλες), οι υποχρεωτικές μετακινήσεις για το «μοίρασμα των κενών», όπως και το αίτημα σταθερής καταβολής του μισθού των αναπληρωτών.
Μπροστά στην εικόνα διάλυσης των σχολείων και την απαίτηση να μας παρουσιαστούν τα κενά, ο περιφερειακός διευθυντής απάντησε με πλήρη ανάπτυξη της δημιουργικής ασάφειας: «τα κενά είναι αμοιβαδικά». Προκειμένου να περάσει στο δια ταύτα θεώρησε σκόπιμο να κάνει αναδρομή στον αριθμό προσλήψεων στην Αττική θυμίζοντας την τακτική του Υπουργείου που κάθε φορά βγάζει ανακοινώσεις για τον αριθμό προσλήψεων τηρώντας σιγή ιχθύος για τον σχεδιασμό κάλυψης των κενών. Αφού μάλιστα ανέφερε τα κενά σε ΠΕ70 και ΠΕ60 (160 σύμφωνα με την περιφέρεια), δήλωσε ευθαρσώς ότι η περιφέρεια δε γνωρίζει τα κενά στις ειδικότητες και ότι θα τα έχει στη διάθεσή της την προσεχή Δευτέρα. Ενώπιον των εύλογων αντιδράσεών μας περί απόκρυψης κενών σε ολοήμερα, ειδικότητες και παράλληλη στήριξη, υποστήριξε κατηγορηματικά ότι όσα κενά δεν έχουν καλυφθεί εξακολουθούν να καταχωρούνται ως κενά και ότι τα προγράμματα υπογράφονται με «παρατήρηση». Η σθεναρότητα, ωστόσο, σύντομα υποχώρησε… Καμία απάντηση δε λάβαμε σχετικά με το αν καταγράφονται ως κενά οι εκατοντάδες περιπτώσεις σχολικών μονάδων όπου δεν αναπτύσσεται όλο το πρόγραμμα ή όλα τα τμήματα του ολοήμερου.
Η συνέχεια ήταν αποκαλυπτική… Γονείς εξέθεσαν τις κοινωνικές επιπτώσεις της υποστελέχωσης των σχολείων με τους ίδιους ανέργους να βλέπουν τα παιδιά τους να μην έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει και εκπαιδευτικοί εξέθεσαν τα φλέγοντα παιδαγωγικά ζητήματα των μοιρασμένων παράλληλων και τη δημιουργία συνθηκών κοινωνικού καιάδα με νήπια να μη φοιτούν λόγω απουσίας στήριξης. Ο περιφερειακός διευθυντής απέδειξε τη στυγνά λογιστική τακτική της περιφέρειας. Καμιά κουβέντα για τα επικίνδυνα-ακατάλληλα κτήρια, καμιά κουβέντα για την ασφάλεια των ίδιων των παιδιών, καμία κουβέντα για τις ώρες που χάνονται. Αντί αυτού, προσπάθησε να υπεκφύγει δηλώνοντας το πρωτοφανές: «η παράλληλη δεν είναι Εκπαιδευτικό Βοηθητικό Προσωπικό, συνοδεύει τα παιδιά για την εκπλήρωση μαθησιακών στόχων». Στη δήλωση αυτή φυσικά δεν αντέδρασε ο κ. Αναστόπουλος, αντιδράσαμε όμως εμείς και δεν πρόκειται να το ξεχάσουμε. Αν λογική της Περιφέρειας είναι το μοίρασμα των ωρών στις παράλληλες σαν να είναι φροντιστήριο, ας μας απαντήσει ξεκάθαρα το Υπουργείο πώς βλέπει τη Συνεκπαίδευση κι αν θεωρεί ότι λίγες ώρες «μαθήματος» είναι αρκετές για μαθητές που δικαιούνται πλήρη παράλληλη σύμφωνα με γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ. Ξεκάθαρα η συγκεκριμένη έκφραση αποτελεί δείγμα εκπαιδευτικής πολιτικής κι ας ισχυρίζεται ο περιφερειακός ότι ουδεμία πολιτική ευθύνη έχει.
Κι οι αποκαλύψεις φτάνουν στο απόγειό τους… Η θέση της περιφέρειας για τα πετσοκομμένα ωρολόγια προγράμματα και τις αναθέσεις που παραβιάζουν τα διδακτικά αντικείμενα είναι ότι «δεν υπάρχουν κλειστα σχολεία, είναι όλα ανοιχτά"» κι ας ομολογούν κενά ακόμη και σε πρωινά τμήματα. Προσπάθησαν να στοιχειωθετήσουν νομιμότητα στην παραβίαση του ωρολογίου προγράμματος, χρησιμοποιώντας άρθρο από το καθηκοντολόγιο του Ευθυμίου κατά το οποίο ο διευθυντής του σχολείου αναθέτει προσωρινά σε άλλους εκπαιδευτικούς την απασχόληση των παιδιών και "έκαναν τους ανήξερους" για την εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία οφείλουν να πραγματοποιούν σύμπτυξη ωρολόγιου προγράμματος. Ξέχασαν μόνο ότι ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ δεν υπάρχει σε καμία εκδοχή του ωρολόγιου προγράμματος, όπως και ότι στα μέσα Δεκεμβρίου οι προσωρινές αναθέσεις έχουν ήδη αποκτήσει παράτυπα και παράνομα μόνιμο χαρακτήρα. Στο πολύ συγκεκριμένο ερώτημα αν πληρούνται έστω οι ελάχιστες προϋποθέσεις που ο νόμος ορίζει για την ανάθεση των μαθημάτων ειδικοτήτων σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και ποιος τελικά φέρει την ευθύνη όταν αυτές δεν πληρούνται, η απάντηση ήταν για μία ακόμα φορά συγκεχυμένη, επιχειρώντας προφανώς να δικαιολογήσουν τις αυθαιρεσίες της διοίκησης. Τα εκπαιδευτικά σωματεία κατήγγειλαν με αποφασιστικότητα και απέδειξαν την παρανομία όλων αυτών των διαδικασιών και τις ευθύνες της περιφερειακής διεύθυνσης που τις συγκαλύπτει για να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες συγκάλυψης των κενών και όπως όπως λειτουργίας των σχολείων. Φανερή ήταν η αδυναμία τους να πουν σε ποιο νόμο βασίζεται η σημερινή εικόμα του δημόσιου σχολείου όπου το πρόγραμμα είναι χυλός μια και γίνονται όποια διδακτικά αντικείμενα περισσεύουν στη θέση αυτών που λείπουν! Έτσι παρέμειναν στο μετέωρο βήμα του πελαργού καθώς δε μας εξήγησαν ποτέ τι δηλώνεται ότι κάνει ένας εκπαιδευτικός που του ανατίθεται μάθημα των εν λόγω ειδικοτήτων, μας διαβεβαίωσαν πάντως ότι δε δίνει βαθμούς… Όσο για την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας, ισχυρίστηκαν ότι δεν απορρίφθηκε ποτέ αίτημα ενισχυτικής από την Περιφέρεια, για να συμπληρώσουν την αντίφαση αμέσως μετά: «όσο δεν έχουμε εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν τα σχολεία πλήρως, όπου υπάρχουν προβλήματα, καλύπτονται τα πρωινά».
Απαράδεκτη ήταν η προσπάθεια του περιφερειακού και του υπεύθυνου εκπαιδευτικής καθοδήγησης να αποποιηθούν τόσο των ευθυνών τους όσο και των δ/ντών εκπαίδευσης, που τοποθετούν άλλους εκπαιδευτικούς για άλλες ειδικότητες, και των σχολικών συμβούλων, που αποδέχονται τέτοια προγράμματα που παραβιάζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και την κατανομή των μαθημάτων που προβλέπεται, δηλώνοντας ότι τη διαμόρφωση των προγραμμάτων την εγκρίνει ο κάθε σύλλογος διδασκόντων!!! Επίσης κάτω από την πίεση των συγκεντρωμένων για το σταμάτημα των παράνομων αναθέσεων μαθημάτων και την κάλυψή τους με προσλήψεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ο περιφερειακός, μιμούμενος τις χειρότερες εκδοχές των προκατόχων του και πρωτοπαλίκαρων των Αρβανιτόπουλου και Διαμαντοπούλου, κατέφυγε στην έμμεση απειλή: "τότε να μαζέψουμε τα πλεονάσματα ωρών" υπονοώντας ότι αν δεν κάνουν μαθήματα άλλων ειδικοτήτων θα προχωρήσουν σε μετακινήσεις εκπαιδευτικών!!!
Αυτό επιβεβαιώνει τη θέση μας ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ οι σύλλογοι διδασκόντων και οι δ/ντές να αποδέχονται και να αναθέτουν μαθήματα ειδικοτήτων που λείπουν σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, που δεν μπορούν ούτε επιτρέπεται να κάνουν αυτά τα μαθήματα. Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να συμπληρώνουν το διαθέσιμο ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχουν στο σχολείο με αναγκαίο εκπαιδευτικό έργο (πχ ενισχυτική διδασκαλία, ολοήμερο) και να αιτούνται αυτό να εγκρίνεται από το σχολικό σύμβουλο και την περιφέρεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος ο περιφερειακός είπε ότι δεν υπάρχει απαγόρευση της ενισχυτικής διδασκαλίας και το αίτημα του κάθε σχολείου θα εξετάζεται κατά περίπτωση.
Συμμεριζόμαστε απόλυτα τη στάση των γονιών που έδωσαν μία εβδομάδα διορία στην Περιφέρεια ώστε να καλύψει τα κενά: «Δε θα ανεχθούμε το κουτσούρεμα της μόρφωσης των παιδιών μας - Αν δεν έχουμε δασκάλους, να παραιτηθείτε». Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς, τα εκπαιδευτικά σωματεία σε επαγρύπνηση και συντονισμό για τη διεκδίκηση της πλήρους ποιοτικά αναβαθμισμένης λειτουργίας του σχολείου. Το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει με περισσεύματα ωρών.
Δεν θα επιτρέψουμε η μόρφωση των παιδιών να προσλάβει χαρακτηριστικά απασχόλησης με τον ίδιο τρόπο που θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί των σχολείων, οι αναπληρωτές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να επαναφέρουμε έμπρακτα στη δημόσια εκπαίδευση τον όρο εργασία και όχι εξάμηνη ή πεντάμηνη απασχόληση. Η απροθυμία του περιφερειάρχη να μας μεταφέρει τόσο την πραγματική εικόνα των κενών στα σχολεία της Αττικής όσο και το ακριβές πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο νομιμοποιούν τις αναθέσεις μαθημάτων και καταστρατηγούν εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, έρχεται να επιβεβαιώσει πανηγυρικά τον εμπαιγμό που καιρό τώρα απολαμβάνουμε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας. Μόνος δρόμος για την αντίσταση και την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας για εμάς παραμένει η κλιμάκωση των κινητοποιήσεών μας, η ανατροπή της πολιτικής που επιτάσσει την υποβάθμιση της ζωής μας.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ
ΟΧΙ ΣΤΑ VOUCHER KAI THN ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου