spe-ploumpidis.blogspot .com αρ. πρωτ. 305 15/04/2019
Άκρως
επικίνδυνη εξέλιξη!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το Υπουργείο Παιδείας
προχωρούν σε τεράστια υποβάθμιση των Παιδαγωγικών Σπουδών ξεκινώντας από το
ΠΤΔΕ Πάτρας!
Στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα
και προωθεί τις γνωστές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου, με την
καθιέρωση ενός Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, συμπεριλαμβάνονται και οι
γενικευμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών. Οι αλλαγές
αυτές καμία σχέση δεν έχουν με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των
φοιτητών, με την ανάπτυξη των επιστήμων
προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Το αντίθετο! Μέσα από τις αλλαγές αυτές
επιχειρείται η μεγαλύτερη πρόσδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της
«αγοράς», η υποβάθμιση των σπουδών και η πολιτική των αντιλαϊκών περικοπών προς
όφελος του κεφαλαίου.
Κραυγαλέα είναι η περίπτωση του Παιδαγωγικού
Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας. Το ΠΤΔΕ ουσιαστικά συγχωνεύεται
με το Τμήμα Κοινωνική Εργασίας του
ΤΕΙ Πάτρας. Το «νέο» τμήμα μετονομάζεται
σε Τμήμα Επιστημών της
Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι
επικίνδυνη και βαθιά αντιεπιστημονική. Δημιουργείται ένα τμήμα αχταρμάς.
Ανοίγει ο δρόμος για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας ακόμα και από τις
Παιδαγωγικές Σχολές. Μπλέκονται δύο διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα σε ένα
πρόγραμμα σπουδών πράγμα που θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα στην
υποβάθμισης και των δύο αντικειμένων. Δεν έχει καμία σχέση το επιστημονικό
αντικείμενο του δασκάλου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό του κοινωνικού
λειτουργού. Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και καθορισμένο ρόλο μέσα
στο σχολείο. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, και με την βούλα του νέου Τμήματος,
επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα λειτουργούν ως «πολυεργαλεία» και
θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ο δάσκαλος να είναι και λίγο κοινωνικός λειτουργός και το αντίστροφο!
Η εξέλιξη αυτή, αν τελικά υλοποιηθεί, ανοίγει το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση
της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των φοιτητών και των αποφοίτων των
Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία. Αντίστοιχα,
υποβαθμίζεται και ο ρόλος των κοινωνικών λειτουργών, που είναι απαραίτητοι σε
όλα τα σχολεία μιας και επιτελούν κρίσιμο ρόλο στη συνολική εκπαιδευτική
διαδικασία, ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
·
Να μην
περάσει η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με
το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
·
Ενιαία προγράμματα
σπουδών ανά επιστημονικό
αντικείμενο, που να
υπηρετούν τις απαιτήσεις της
επιστήμης, της τεχνολογίας, τις ανάγκες του λαού. Σε κάθε επιστημονικό
αντικείμενο να υπάρχει ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.
·
Το πτυχίο
να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα και να
εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του
επιστημονικού αντικειμένου και
για την άσκηση του αντίστοιχου
επαγγέλματος. Πλήρη επαγγελματικά
και εργασιακά δικαιώματα με το πτυχίο!
·
Κάλυψη
όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό
Προσωπικό. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών - 30.000 μόνιμοι διορισμοί.
TO Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου