Σάββατο 22 Απριλίου 2023

ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ και ορισμένες απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα συναδέλφων/συναδελφισσών. Με όπλο μας τη συντριπτική συμμετοχή που ήδη καταγράφεται στον σύλλογό μας στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση συνεχίζουμε τον παρατεταμένο αγώνα!


                                           αρ. πρωτ.   950                            22/04/2023

 

Με όπλο μας τη συντριπτική συμμετοχή που ήδη καταγράφεται στον σύλλογό μας στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση συνεχίζουμε τον παρατεταμένο αγώνα!

ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ

και ορισμένες απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα συναδέλφων/συναδελφισσών

 

Η κυβέρνηση, το Υπουργείο, αρκετές Διευθύνσεις σε όλη τη χώρα έχουν αρχίσει ήδη τις πιέσεις για να προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων. Έφτασαν στο σημείο κάποιες διευθύνσεις στην Αττική με κλειστά τα σχολεία λόγω των διακοπών του Πάσχα να στέλνουν μηνύματα έναρξης της διαδικασίας στους νεοδιόριστους συναδέλφους, την Μ. Πέμπτη 13 Απρίλη, επιδιώκοντας με την απειλή της μονιμοποίησης να τους τρομοκρατήσουν και να κάμψουν τις αντιστάσεις τους ! Νέοι σύμβουλοι στέλνουν απανωτά μηνύματα στους νεοδιόριστους συναδέλφους για να επισπευσθεί η διαδικασία.

 

  Είναι φανερό ότι ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με μια ολομέτωπη επίθεση τόσο στα εργασιακά του δικαιώματα όσο και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών! Είναι κρίσιμο να οργανώσουμε τον αγώνα για να μην περάσει, για να ανατραπεί όλο αυτό το πλαίσιο. Είναι μια μάχη που δεν αφορά τους νεοδιόριστους μόνο αλλά όλο τον κλάδο. Για να αντιμετωπίσουμε οργανωμένα και ενωμένα αυτή την επίθεση απαιτείται να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Η συσπείρωση στο σωματείο και η ενεργός συμμετοχή μας είναι απαραίτητο βήμα για να στηθεί αποτελεσματικά αυτός ο αγώνας. Για να ανατραπεί η αξιολόγηση απαιτείται μαζικός παρατεταμένος αγώνας!

 

  Με όπλο μας τη συντριπτική συμμετοχή που ήδη καταγράφεται στον σύλλογό μας στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση (83% των εκπαιδευτικών στο σύνολο των δημοτικών σχολείων του συλλόγου και 75% των εκπαιδευτικών στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων που μας έχουν αποστείλει μέχρι στιγμής στοιχεία) καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα που δεν έχει ακόμα υπογράψει τη δήλωση να υπογράψει και να συμμετέχει στην Απεργία –Αποχή και στις στάσεις εργασίας, όχι από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει την διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των δικαιωμάτων μέσα σε αυτό.

 

Παράλληλα για να αντιμετωπίσουμε όλες τις πιέσεις, παρέχουμε οδηγίες για τις ενέργειες των νεοδιόριστων και άλλων συναδέλφων μας:

 

1. Ενημερώνουμε άμεσα τον σύλλογο και τους συναδέλφους, με οποιονδήποτε τρόπο, για τα μηνύματα από τους νέους συμβούλους. Η επίθεση δε θα απαντηθεί ατομικά, αλλά συλλογικά!

 

2. Δεν απαντάμε στο μήνυμα, δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για εγγραφή μας στο Ψηφιακό Μητρώο . Δε δίνουμε  στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας.

Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά «συμμετοχής στην αξιολόγηση».

 

3. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι τον σύλλογο. Δεν συνεχίζουμε περαιτέρω τη διαδικασία που μας προτείνουν.

 

Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:

 

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Ο/Η εκπαιδευτικός:………

Ονοματεπώνυμο:……………

Ειδικότητα:……………………….

Σχολείο:…………………………………

 

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον «αξιολογητή».

 

4. Συνεπώς άμεσα υπογράφουμε συλλογικά οι συνάδελφοι του σχολείου ( όπου δεν έχει υπογραφεί ακόμα) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ, η οποία πρωτοκολλείται στο Σχολείο και ενημερώνουμε τον Σύλλογο.

 

5. Σημειώνουμε ότι :

α. Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως.

 

β. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο: Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το Δ.Σ. της ΔΟΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ)] και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα τον Σύλλογο, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

 

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ/ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΩΝ, ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ.

 

Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την απεργία – αποχή:

 

1) ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ.

 Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

 

2) ΕΡΩΤΗΣΗ: Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω. Αρκετά έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια.

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά να γίνουμε τελικά όλοι δόκιμοι εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”;

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι μέχρι στιγμής η ΔΙΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ δεν έχει κάνει ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης που έχει ήδη εκδώσει για τους νεοδιόριστους του 2020.

 

 

3) ΕΡΩΤΗΣΗ: Προβλέπεται ποσόστωση;

Όχι, σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

 

4) ΕΡΩΤΗΣΗ: Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση.

Κατ’ αρχήν, με τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Δε θα επιτρέψουμε το να χτυπηθεί το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε!

 

5)  ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει χρονικό όριο στο οποίο μπορώ να παραμείνω δόκιμος/δόκιμη; Αν παρέλθει, απολύομαι;  

Φυσικά και όχι! Άλλωστε, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και προκειμένου να εκβιάσει τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας, ήδη οι νεοδιόριστοι του 2020 κλείνουν τρία χρόνια σαν δόκιμοι παρά τις διατάξεις του Υ.Κ. για μονιμοποίηση αυτόματα μετά το πέρας της διετίας. Επίσης, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες νεοδιόριστοι, θα παραμείνουν δόκιμοι, αφού δεν αρκεί η ολοκλήρωσης της 1ης φάσης της διαδικασίας (Α1).

 

ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ! ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: