Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και
δηλώσεις του υπ. παιδείας, μέχρι σήμερα, έχουν γίνει 1140 προσλήψεις
εκπαιδευτικών ΕΑ για περισσότερα από 5.500 αιτήματα. Την ίδια στιγμή φαίνεται
ότι πολλοί γονείς επιλέγουν την ιδιωτική ΠΣ, γεγονός που αναδεικνύει μια
παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του σχολείου.
Η εφαρμοστική εγκύκλιος που ανακοίνωσε στις
4/10 το υπουργείο, “Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του
άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α ́159)”, 'γέννημα΄ της τροπολογίας που πρόσφατα ψηφίστηκε και ξεσήκωσε θύελλα
αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, ρευστοποιεί ακόμα περισσότερο μια
ρευστή δομή της ειδικής εκπαίδευσης και αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη για το
παραπέρα ξήλωμά της. Επιτρέπει τη συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών γενικής
αγωγής σε μαθητές με αναπηρίες που δικαιούνται παράλληλη στήριξη,
εξοικονομώντας χρήματα από την ακύρωση των προσδοκώμενων προσλήψεων και
ταυτόχρονα βαθαίνει την αντιδραστική αντιπαιδαγωγική «μεταρρύθμιση» που οδηγεί
σε ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
«Παρέλαση εκπαιδευτικών» γενικής εκπαίδευσης
(μέγιστος αριθμός 4!) προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου για κάθε μαθητή που
δικαιούται παράλληλη στήριξη. Με εισήγηση των σχολικών συμβούλων γενικής αγωγής
!! προς τους δ/ντές εκπαίδευσης και με ανάθεση του Δ/ντή εκπαίδευσης κάθε
μαθητής/τρια, που με ευθύνη του κράτους λόγω πλημμελούς υποστήριξης του από
εκ/κό ειδικής αγωγής υπολείπεται σε ώρες υποστήριξης που ορίζει το ΚΕΔΔΥ, θα
καλύπτει τις ώρες αυτές από τα 'περισσεύματα' ωρών εκπαιδευτικών γενικής
εκπ/σης.
ΜΟΝΟ ΠΟΥ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ
ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ:
Αποτιμάται από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό που απαιτείται για να
καλύψει τις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν λόγω εγγενών δυσκολιών, από το
σταθερό πλαίσιο φοίτησης, από τη μονιμότητα του εκπαιδευτικού (και όχι μόνο)
προσωπικού που εμπλέκεται στην εκπ/κή διαδικασία, καθώς και από τις αναγκαίες
και στοχευμένες εκπ/κές παρεμβάσεις που εκτείνονται σε όλη την κλίμακα της
σχολικής ζωής, τυπικού και άτυπου προγράμματος. Τα ίδια κριτήρια ισχύουν και
για τα ΤΕ και τα ειδικά σχολεία, τα οποία με την εγκύκλιο αποψιλώνονται από το
επιστημονικό προσωπικό που χρειάζονται για να επιτελέσουν το έργο τους, αφού κι
αυτά θα μπορούν να 'στελεχωθούν' με “περισσεύματα ωρών εκπ/κών γενικής αγωγής”.
Το υπουργείο, πιστό στις οδηγίες ΕΕ και ΟΟΣΑ,
με σημαία την «πλήρη ένταξη» δομών, εκπαιδευτικών, και κυρίως μαθητών/τριων της
ειδικής εκπαίδευσης στη γενική, δίνει καίριο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα
των παιδιών μαθητών με αναπηρίες. Ακυρώνοντας στην πράξη την αναγκαιότητα
ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους,
«κατεβάζει» τον πήχη των προσδοκιών της εκπαίδευσής τους.
Το σημερινό υπουργείο, πατώντας στη
νομοθετική «προίκα» προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων, οδηγεί τους
γονείς σε απόγνωση, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής σε ανεργία ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ στο βαθύ παρελθόν της στέρησης των μορφωτικών τους
δικαιωμάτων. ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΜΕ: ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ.
ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ
ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ
ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ
ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ,
ΠΟΥ
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου