Συναδέλφισσες συνάδελφοι,
Το κλείσιμο της
2ης αξιολόγησης που διαπραγματεύεται η κυβέρνηση με την Ε. Ε. και το Δ.Ν.Τ.,
επιφυλάσσει νέα σκληρά αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Οι τελευταίες
δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή για «εθνικό σχέδιο
αξιολόγησης σχολικών μονάδων», οι 12 προτάσεις του Σ.Ε.Β. για το ελληνικό
σχολείο που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, πολιτικές όπως «ανάπτυξη συστημάτων
αξιολόγησης», αύξηση του διδακτικού ωραρίου ώστε να μειωθεί η ανάγκη για
προσλήψεις αναπληρωτών, γονεϊκό δικαίωμα στην επιλογή εκπαίδευσης (δηλ.
κουπόνια), η διαρροή της έκθεσης Ο.Ο.Σ.Α. για την παιδεία που προβάλλει
αντίστοιχες θέσεις, όπως την αυτονομία των σχολείων με διαφοροποίηση της
χρηματοδότησής τους, την έμφαση στο management με αναφορά στους «εκπαιδευτικούς
ηγέτες», την ανάγκη «να επανεισαχθεί η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας μαζί
με κάποιας μορφής εξωτερική αναφορά», σηματοδοτούν το προφανές: Τη διαμόρφωση
μιας νεοφιλελεύθερης/νεοσυντηρητικής ατζέντας ακραίων μέτρων για την εκπαίδευση
που θα προωθηθούν αμέσως μετά το κλείσιμο της 2ης αξιολόγησης.
Οι
υπουργικές αποφάσεις για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο λειτουργούν σε
αντιπαιδαγωγική κατεύθυνση, διασπούν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής
διαδικασίας και ανοίγουν το δρόμο σε επικίνδυνες εξελίξεις για το χαρακτήρα του
δημόσιου σχολείου και τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών υλοποιώντας τις
μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση.
Ο
εκπαιδευτικός σχεδιασμός της κυβέρνησης, για θεσμοθέτηση νέου Π.Δ. για τη
λειτουργία των σχολείων, επίσπευση των εγγραφών για το νέο σχολικό έτος, η
ένταση των ελέγχων για ενδεχόμενες συμπτύξεις τμημάτων, προετοιμάζουν το έδαφος
για μια ασφυκτική πολιτική εξοικονόμησης προσωπικού, μηδενικούς διορισμούς,
περιορισμό των προσλήψεων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών εκτός Διευθύνσεων, από
τον Ιούνιο του 2017 ακόμη.
Απέναντι
σε αυτές τις εξελίξεις, τα εκπαιδευτικά σωματεία, διαμορφώνουν ένα κοινό
πλαίσιο διεκδικήσεων και αιτημάτων:
·
Όχι στην προωθούμενη αξιολόγηση. Με
όποιον τρόπο ή μορφή επιχειρηθεί να προωθηθεί η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, θα
μας βρει απέναντι με όποιο μέσο διαθέτουμε. Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, θα
μπλοκαριστεί στην πράξη από το εκπαιδευτικό κίνημα.
·
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Εργασιακά δικαιώματα για τους αναπληρωτές
αντίστοιχα με εκείνα των μόνιμων εκπαιδευτικών. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες
προσλήψεις αναπληρωτών. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις παράλληλης
στήριξης ώστε να έχουμε έναν/μία δάσκαλο/α παράλληλης για κάθε παιδί.
·
Κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων
για το δημοτικό και το νηπιαγωγείο.
·
Προσμέτρηση της ώρας της σίτισης σε
όλους όσους εμπλέκονται. Η ώρα της σίτισης είναι διδακτική για όλους όσοι
εμπλέκονται σε αυτήν.
·
Έγκριση των προγραμμάτων των
νηπιαγωγείων με βάση τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των Συλλόγων.
·
Ένας/μία δάσκαλος/α ανά 50 μαθητές
στο ολοήμερο.
·
Να συσταθούν όλες οι απαραίτητες
οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων και να αποδοθούν σε σχολικές μονάδες.
·
Καμία σύμπτυξη τμήματος.
·
Να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό
τρόπο τα παιδιά των προσφύγων στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων και να γίνουν
όλες οι απαραίτητες προσλήψεις γι’ αυτό (τμήματα υποδοχής, μείωση του αριθμού
των μαθητών ανά τμήμα, κλπ.).
·
Αύξηση της χρηματοδότησης των
σχολικών μονάδων και η ακέραιη, δίκαιη, έγκαιρη και διαφανής απόδοση των
σχετικών κονδυλίων από τους Δήμους στις σχολικές μονάδες.
Συναδέλφισσες
συνάδελφοι
Η κινητοποίηση την Πέμπτη 23 Φλεβάρη, στο
Υπουργείο Παιδείας, για μαζικούς διορισμούς, ήταν η αρχή ενός κύκλου
κινητοποιήσεων.
Ø Επόμενο βήμα είναι
η οργάνωση μαζικής συγκέντρωσης των Συλλόγων Π. Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε στην
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, την Παρασκευή 10 Μαρτίου, στις
13:30.
Καλούμε τις/ τους συναδέλφους να στηρίξουν
με τη μαζική συμμετοχή τους την κινητοποίηση. Για τη μαζικότερη συμμετοχή,
κηρύσσουμε δίωρη στάση εργασίας (διευκολυντική) για την πρωινή ζώνη (12-2) και
δίωρη στάση (διευκολυντική) για το ολοήμερο (2-4).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου