Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018


spe-ploumpidis.blogspot .com            αρ. πρωτ. 220            19/11/2018
ΤΩΡΑ παίρνουμε πρωτοβουλία
για τη θωράκιση και προστασία των σχολείων από ενδεχόμενο σεισμό!!!
Ο πρόσφατος μεγάλος σεισμός που έπληξε τη Ζάκυνθο, ξυπνάει τραγικές μνήμες σε όλες της περιοχές της χώρας, ιδιαίτερα σε αυτές που έχουν έντονη σεισμική δραστηριότητα.
Στην πιο σεισμογενή περιοχή της χώρας, τη Δυτική Ελλάδα, τα σχολεία, μια σειρά χώροι μαζικής συνάθροισης και άθλησης της νεολαίας, όπως και άλλες δημόσιες υποδομές (νοσοκομεία, πολιτιστικά μνημεία κοκ.) δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ ολοκληρωμένα από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ – νυν ΚΤΥΠ ΑΕ), παρά μόνο κατά περίπτωση και εποπτικά.
Επίσης, η ευθύνη για τα σχέδια πολιτικής προστασίας των σχολείων, παρά τα αιτήματα του μαζικού κινήματος, έχουν μετακυλιστεί στην αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών, χωρίς ποτέ να γίνει μια επιστημονική προσαρμογή στα δεδομένα από φορείς όπως ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Καμία σύνδεση, στην πράξη, δεν έχει γίνει και με την ένταξη των σχεδίων αυτών στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας. Είναι ενδεικτικό ότι στη Κεφαλονιά, στους σεισμούς του 2014 αποκαλύφθηκε ότι ο «Ξενοκράτης» πρόβλεπε τη συγκέντρωση όλης της πόλης του Ληξουρίου στο προαύλιο του ΓΕΛ και του Γυμνασίου της πόλης!!! Ούτε λόγος βέβαια για σύνδεση των σχεδίων αυτών με γιατρούς, νοσοκομεία, πυροσβεστική κοκ.
Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δραματική αν λογαριάσει κανείς ότι οι όποιες αποκαταστάσεις σχολείων έχουν δρομολογηθεί από προηγούμενους σεισμούς γίνονται με τεράστιες καθυστερήσεις και με όρους δημοσιονομικής προσαρμογής. Όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται προβλήματα που αναδείχθηκαν από τους σεισμούς (πχ. «τυφλά» προαύλια, χρόνιες επιδιορθώσεις κτιρίων αντί οικοδόμησης νέων, κοντέινερ) αλλά και υπάρχει εμμονή για επιστροφή και επαναλειτουργία σχολείων σε χώρους αποδεδειγμένα επικίνδυνους.
Το μαζικό κίνημα δεν μπορεί να αποδεχθεί τη λογική της «επιστροφής στην πρότερη κατάσταση των κτιρίων» αλλά απαιτεί την ανταπόκρισή τους στο νέο αντισεισμικό κανονισμό και, φυσικά, διεκδικεί νέες, σύγχρονες, δημόσιες και ασφαλείς υποδομές. Επιπλέον, στα ζητήματα της ασφάλειας, εξ αντικειμένου, εντάσσεται το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών των Δήμων για τη σωστή συντήρηση των σχολείων αλλά και για τη θωράκιση χώρων, όπως τα εργαστήρια, που συχνά εγκυμονούν κινδύνους για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προφανώς μαζί με τα προηγούμενα μέτρα είναι απαραίτητο να υπάρχουν τεχνικοί ασφαλείας, μικρότερος αριθμός μαθητών στην τάξη, δεύτερος εκπαιδευτικός κ.α. για να υπάρχουν οι στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας για τους μαθητές μας.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι τυχαία. Οφείλονται σε πολιτικές που εφαρμόστηκαν διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις και εφαρμόζονται και σήμερα από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η κατεύθυνση της ΕΕ και του κεφαλαίου για πέρασμα των έργων ασφάλειας και θωράκισης των σχολείων σε δεύτερη μοίρα, προκειμένου - στη λογική «κόστους – οφέλους» - να πριμοδοτηθούν οι κερδοφόρες επενδύσεις, αποτελεί πρόκληση. Η δέσμευση χρημάτων από κωδικούς για τα σεισμόπληκτα σχολεία ώστε να εξευρεθούν δόσεις για το χρέος, η υποστελέχωση των αρμόδιων φορέων (όπως ο πρώην ΟΣΚ), οι διαδικασίες εκχώρησης σχολικών υποδομών στο υπερταμείο για εκποίηση και η γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων μέσω Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) κάνουν την κατάσταση εκρηκτική.
Δεν μπορούμε να περιμένουμε ούτε λεπτό!!!
Δεν θα επιτρέψουμε παιχνίδια με τις ζωές μαθητών – εκπαιδευτικών. Τώρα η εκπαιδευτική κοινότητα, το λαϊκό κίνημα ευρύτερα, πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Να μην γίνουν τα σχολεία παγίδες θανάτου!!!
Το σωματείο μας αναλαμβάνει  πρωτοβουλία, από κοινού με την Ένωση και τους Συλλόγους Γονέων!!!
Διεκδικούμε:
1.       Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο εποπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ (νυν ΚΤΥΠ ΑΕ) και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ (εντός τριμήνου) σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Για όσα τέτοια κτήρια δεν προκύψει η επάρκεια να αντικατασταθούν άμεσα με σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. Στην πιο σεισμογενή περιοχή της χώρας ΟΛΑ τα σχολεία πρέπει να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων των τελευταίων σεισμών (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ.).
2.       Να ελεγχθεί και να δημοσιοποιηθεί για ποιο λόγο η πλειονότητα των σχολικών συγκροτημάτων δεν έχει ποτέ παραληφθεί. Να παρθούν μέτρα και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την παραλαβή και νομιμοποίησή τους.
3.       Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.
4.       Επικαιροποίηση των σχεδίων πολιτικής προστασίας των σχολείων, με την ευθύνη του ΟΑΣΠ.
5.       Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων, με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.
6.       Καμία εκχώρηση χώρου στον οποίο λειτουργεί σχολείο ή έχει σχεδιαστεί να λειτουργήσει σχολείο στο υπερταμείο.
7.       Να υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών σε αθλητισμό – πολιτισμό, με διαμόρφωση κατάλληλων ασφαλών υποδομών σε όλη την περιοχή.
8.       Να ελεγχθούν οι χώροι μαζικής συνάθροισης της νέας γενιάς.
9.       Ολοκληρωμένη αντισεισμική θωράκιση και προστασία.
10.   Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων από το κράτος μέσω των σχολικών επιτροπών, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών και την ασφάλεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
11.   15 νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α΄ και Β΄ τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού, των τμημάτων επιλογών και των εργαστηρίων χωρίς κατώτατο όριο για τη συγκρότησή τους, δύο καθηγητές στα εργαστήρια, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών.



Δεν υπάρχουν σχόλια: