http://spe-ploumpidis.blogspot.com/ αρ. πρωτ.
591 13/12/2020
Η ΤΑΞΙΚΗ ΚΑΙ ΟΔΥΝΗΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΟΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ…
Η εκπαιδευτική διαδικασία σε περίοδο πανδημίας,
με κλειστά ή ανοιχτά σχολεία, είναι καθρέπτης των μεγάλων προβλημάτων του
δημόσιου σχολείου σε κανονική περίοδο λειτουργίας! Είναι ταξική επιλογή από όλες τις
κυβερνήσεις η ελλιπής χρηματοδότηση, η παμπάλαια κτηριακή υποδομή, ο
απαρχαιωμένος εξοπλισμός, όπου υπάρχει, το φόρτωμα των ελλείψεων σε γονιούς και
εκπαιδευτικούς. Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζεται στη λογική του
κόστους-οφέλους και έτσι, την ίδια ώρα που υποχρηματοδοτούν τα δημόσια σχολεία,
δίνουν πακέτα δις στις μεγάλες επιχειρήσεις.
Είναι πρόκληση από τη μια η κυβέρνηση να σπεύδει να χαρίσει
εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE και από την άλλη να «αδυνατεί» να
προσφέρει Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών
οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Βοά
το πανελλήνιο, γιατί μόλις πριν λίγες μέρες, έκοψαν το ρεύμα σε μαθητή
μονογονεϊκής οικογένειας. Τα λόγια
στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν
σύνδεση internet στο καφέ
της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου του.
Ποια
σύνδεση μπορεί να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση των παιδιών μειονοτήτων που
βιώνουν την ανισοτιμία σε κάθε πτυχή της ζωής τους και τώρα τιμωρούνται με τη
στέρηση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση. Τα παιδιά Ρομά, τα προσφυγόπουλα στους
καταυλισμούς και τις δομές φιλοξενίας, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών,
στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αποκλειστεί από την εξ αποστάσεως
διαδικτυακή εκπαίδευση.
Την ίδια στιγμή βέβαια «κόπτεται»
να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική
διαδικασία διεξάγεται κανονικά.
Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους
που ζείτε, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά;
Η
πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα
στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα
στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση
των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.
Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς-μέσα στην
υγειονομική κρίση- ξενύχτησαν, αυτοεπιμορφώθηκαν, ξοδεύτηκαν, αγωνίστηκαν.
Για του λόγου το αληθές στις 10 πιο "πολυψαγμένες" λέξεις στη
δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης Google για το 2020 είναι: 1η η e-class, 4η η e-me, 5η η webex και 9η το
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Η παραπάνω εικόνα αποτυπώνεται και στα
σχολεία του Συλλόγου μας, δημοτικά και νηπιαγωγεία σε Κερατσίνι και Πέραμα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Στον Δήμο Περάματος σε σύνολο 8 δημοτικών σχολείων Γενικής Αγωγής προκύπτει
από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν ότι από τους 1456 μαθητές οι 106 μαθητές (ποσοστό
7%) δεν έχουν καμία συμμετοχή σε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Από αυτούς
οι 38 είναι προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού και Ρομά. Επίσης, ένα
σημαντικό ποσοστό 15%, δηλαδή 214 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού που τις
περισσότερες φορές δυσχεραίνει τη διαδικασία. Χαρακτηριστικό είναι ακόμα και οι
χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης και ο ανεπαρκής εξοπλισμός των σχολείων (μόλις 23
σταθεροί υπολογιστές με μικρόφωνα και κάμερες και 58 λάπτοπ).
Ακόμα πιο δυσχερής είναι η κατάσταση στα 10 νηπιαγωγεία του Περάματος όπου
οι γονείς αδυνατούν να καλύψουν και τις ανάγκες των νηπίων σε περίπτωση που έχουν
αδελφάκια στο δημοτικό. Έτσι, το ποσοστό
των παιδιών που δε συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως σε σύνολο 328
μαθητών αγγίζει το 30% (87 μαθητές), ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό που
συμμετέχουν μόνο με κινητό. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός των νηπιαγωγείων είναι
ελλιπέστατος όπως και οι ταχύτητες σύνδεσης είναι ακόμα πιο χαμηλές. Υπάρχουν
μόλις δύο σταθεροί υπολογιστές με
μικρόφωνο και κάμερα και 5 φορητοί.
Στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας σε δείγμα 2.490 μαθητών (ποσοστό
66%) από το σύνολο 3.760 μαθητών που αντιστοιχεί στα 12 από τα 16 δημοτικά
σχολεία Γενικής Αγωγής που ανήκουν στον Σύλλογό μας προκύπτει ότι 70 μαθητές δε
συμμετέχουν καθόλου (ποσοστό 3%). Να σημειώσουμε επιπλέον ότι σε σχολεία του
Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας που ανήκουν και στον Σύλλογό μας, αλλά και στον
σύλλογο της Προόδου φοιτούν περίπου 200 προσφυγόπουλα από τη Δομή του Σχιστού
εκ των οποίων κανένα δεν έχει πρόσβαση στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
είτε γιατί δεν έχουν συσκευές είτε γιατί δεν υπάρχει wifi
στη δομή και κυρίως γιατί τα λογισμικά του Υπουργείου δεν είναι συμβατά με τις
όποιες συσκευές τους, αφού είναι σε αραβικά/φαρσί. Τέλος, 392 μαθητές συνδέονται μέσω κινητού
(15%). Ως προς τεχνολογικό εξοπλισμό υπάρχουν 30 σταθεροί επανδρωμένοι Η/Υ και
75 φορητοί, ενώ και πάλι οι ταχύτητες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι
χαμηλές.
Αντίστοιχα σε σύνολο 484 μαθητών από δείγμα 10 νηπιαγωγείων του Συλλόγου
στο Κερατσίνι (όσα απέστειλαν στοιχεία) προκύπτει ότι 113 μαθητές δε
συμμετέχουν (ποσοστό 23%), ενώ 122 συνδέονται με κινητό (ποσοστό 25%). Ο τεχνολογικός
εξοπλισμός είναι πολύ φτωχός, αφού υπάρχει μόλις ένας επανδρωμένος σταθερός Η/Υ
και 2 φορητοί. Όσον αφορά τις ταχύτητες διαδικτύου είναι στα περισσότερα
νηπιαγωγεία χαμηλή.
Τα τάμπλετ που δόθηκαν δανεικά σε μαθητές από τις σχολικές επιτροπές των
Δήμων Κερατσινίου και Περάματος αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό» σε σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, αφού
σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις ευθύνες της κυβέρνησης, που
δε φρόντισε να χορηγήσει ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή, σύμφωνα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού
κινήματος.
Αποδεικνύεται σε κάθε βήμα ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη
και πρέπει να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα, που τα εκπαιδευτικά σωματεία
και οι φορείς του γονεϊκού κινήματος πρότειναν και στη διάρκεια της πρώτης
πανδημίας, αλλά και από το καλοκαίρι, εν αναμονή της δεύτερης πανδημίας, ώστε
τα σχολεία να είναι ανοιχτά με υγιεινή και ασφάλεια.
Απαιτούμε για όσο ακόμα τα σχολεία είναι κλειστά η κυβέρνηση να χορηγήσει ένα τάμπλετ για κάθε μαθητή, να παράσχει δωρεάν και γρήγορο ίντερνετ, να εξοπλίσει τεχνολογικά τα σχολεία σε μόνιμη βάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου