Πέμπτη 22 Απριλίου 2021

Η δημοτική αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας ως εκφραστής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο ζητά από τα σχολεία να «καταθέσουν τον οβολό τους» από τα ταμεία τους για τη συντήρησή τους.

 

http://spe-ploumpidis.blogspot.com/        αρ. πρωτ.  652       22/04/2021

 

Η δημοτική αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας ως εκφραστής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο ζητά από τα σχολεία να «καταθέσουν τον οβολό τους» από τα ταμεία τους για τη συντήρησή τους.

Την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικεί με μαζικούς αγώνες από την κυβέρνηση αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα διαχρονικά προβλήματα της υποστελέχωσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό, της ανεπάρκειας υποδομών, της κακής συντήρησης των σχολείων, που η πανδημία ήρθε να αναδείξει με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο, η Δημοτική Αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας, με τη στάση της στην πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή που συγκλήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης την Τετάρτη 21 Απριλίου, απέδειξε ότι όχι μόνο δεν ενστερνίζεται το αίτημα αυτό της εκπαιδευτικής κοινότητας και του Συλλόγου, αλλά προχωρά και ένα βήμα παραπέρα ζητώντας από σχολεία «να καταθέσουν τον οβολό τους» προκειμένου να ολοκληρωθούν εργασίες απαραίτητες για τη συντήρηση των σχολείων και την ασφαλή λειτουργία τους.

Συγκεκριμένα, με εισήγηση της προέδρου της σχολικής επιτροπής και προώθησης αυτής της πρότασης και από την Αντιδήμαρχο Παιδείας, ζητήθηκε από τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής επιτροπής να υπερψηφίσουν την άκρως αντιεκπαιδευτική θέση, ότι δηλαδή, προκειμένου να αλλαχτεί η ηλεκτρολογική εγκατάσταση στο 7ο Δ.Σ. Κερατσινίου, θα πρέπει το σχολείο από τα 6.300 ευρώ που είναι η συνολική δαπάνη του έργου, να πληρώσει τα 2.000 ευρώ. Η δικαιολογία είναι ότι ο δήμος δεν έχει στην αποθήκη του πλεόνασμα ηλεκτρολογικού υλικού και ως εκ τούτου το μάρμαρο πρέπει να το πληρώσει το σχολείο. Να σημειώσουμε ότι το θέμα του 7ου ΔΣ  ήταν γνωστό στη δημοτική αρχή, καθώς το σχολείο είχε ενημερώσει επανειλημμένως για τα ηλεκτρολογικά του προβλήματα, αλλά η δημοτική αρχή δεν αποφάσιζε να λύσει το πρόβλημα, αλλά περίμενε στο «παραπέντε» ουσιαστικά να παρέμβει με το αζημίωτο… ειδάλλως η ζημιά δε φτιάχνεται!

Αντί λοιπόν η δημοτική αρχή να διεκδικήσει μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα την αύξηση της χρηματοδότησης, που διαρκώς μειώνεται, και να μπορέσει να ανταποκριθεί και η ίδια στις ευθύνες της, που είναι η συντήρηση και επισκευή των σχολείων, ουσιαστικά εν μέρει τις αποποιείται και τις μεταθέτει στα ίδια τα σχολεία, που προσπαθούν, με τα λιγοστά χρήματα που παίρνουν από το κράτος, να ικανοποιήσουν τις λειτουργικές τους ανάγκες. Μία τέτοια πολιτική επιλογή της δημοτικής αρχής τελικά στρέφεται ενάντια στους ίδιους τους μαθητές!!!

Αυτό είναι το νέο μοντέλο του «αποκεντρωμένου», «αυτόνομου» σχολείου που προπαγανδίζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις- κυρίως από τα μνημόνια και μετά- που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίησή των σχολείων, δηλ. σε αυτά που μπορούν και σε αυτά που δεν μπορούν και θα ανοίξουν ακόμα περισσότερο τον δρόμο των χορηγών, τον δρόμο να τσοντάρουν ακόμα περισσότερο οι γονείς για τη συντήρησή τους.  Δυστυχώς, η πρακτική αυτή της συμμετοχής των σχολείων σε δαπάνες για τη συντήρησή τους από ότι φαίνεται είναι συνηθισμένη για τη δημοτική αρχή, αφού και στον απολογισμό του 2020 η συμμετοχή των σχολείων για τη συντήρησή τους είναι μεγάλη.

Ζητάμε:

Ø  Αύξηση της χρηματοδότησης για τα σχολεία από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.

Ø  Όλα τα έργα συντήρησης να γίνονται από το κονδύλι της ΣΑΤΑ και από έκτακτες επιχορηγήσεις του δήμου. Ούτε ένα ευρώ από το ταμείο των σχολείων.

Ø  Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα από κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμους για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

           ΤΟ Δ.Σ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: