http://spe-ploumpidis.blogspot.com/ αρ. πρωτ. 644 9/04/2021
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΕ ΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Την
Τετάρτη 7 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης των
εκπροσώπων των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας,
Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, A΄ Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Αργοσαρωνικού
και Σαλαμίνας. Στη συνάντηση παρευρέθηκε και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών
Θεμάτων.
Κατά
τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Π.Ε. Πειραιά έθεσαν τα παρακάτω θέματα:
1. Για τις εγγραφές των μαθητών σε
δημοτικά και νηπιαγωγεία: Σύμφωνα με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο
4692/2020, που ψήφισε η κυβέρνηση μέσα στην επιδημία, προβλέπεται η αύξηση των
μαθητών ανά τμήμα στους 25, ενώ στα 7/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία η
συγκρότηση και λειτουργία τμήματος με 15 μαθητές το κατώτερο. Οι εκπρόσωποι των
Συλλόγων ρώτησαν ποια είναι η πολιτική που θα ακολουθήσει η Δ/νση Πειραιά, ώστε
να γίνει κατάτμηση τμημάτων, να μη μετακινηθούν υποχρεωτικά μαθητές, να μη
δημιουργηθούν πληθωρικά τμήματα, καθώς και εάν υπάρχουν ανάγκες στέγασης
νηπίων/προνηπίων.
Ο
Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων μάς ενημέρωσαν
ότι ο αριθμός των εγγραφών που έχουν γίνει φέτος σε δημοτικά και νηπιαγωγεία
είναι λιγότερος σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα στην ευρύτερη περιοχή του
Πειραιά να «χαθούν» 20 τμήματα της Ά δημοτικού, ενώ, αντίθετα, στην περίπτωση
των νηπιαγωγείων να λειτουργήσουν δύο επιπλέον τμήματα. Για τα νηπιαγωγεία
μάλιστα υπάρχει η εκτίμηση ότι οι εγγραφές μέχρι το τέλος του χρόνου θα
αυξηθούν. Επίσης, από την πλευρά της Διεύθυνσης Πειραιά επισημάνθηκε ότι
πολιτική της είναι να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα γι’ αυτό
έχουν γίνει οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να
μη χρειαστεί να μετακινηθεί υποχρεωτικά κανένας μαθητής δημοτικού σχολείου.
2. Ειδικά Σχολεία: Οι
Σύλλογοι περιέγραψαν την τραγική κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία, τα
οποία συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς μέτρα προστασίας, και ουσιαστικά έχουν
μετατραπεί σε κέντρα φύλαξης: πολλές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού (δασκάλων,
σχολικών βοηθών, θεραπευτών, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων), κάλυψη κενών δασκάλων
με το απαράδεκτο μέτρο της μετακίνησής τους από τμήματα ένταξης, καμία αύξηση
της χρηματοδότησής τους και λειτουργία τους σε ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες και
με πολύ αυξημένες ανάγκες σε υλικό (υγειονομικό, καθαριότητας) κ.λπ.
Ο
Δ/ντης Εκπαίδευσης μάς ενημέρωσε ότι έχει ήδη γνωστοποιήσει στο ΥΠΑΙΘ τις
αναγκαιότητες για κάλυψη των κενών, χωρίς μέχρι στιγμής να γνωρίζει ή να έχει
πληροφόρηση αν και πότε θα καλυφθούν. Για
την έκτακτη χρηματοδότηση των σχολείων, ανέφερε ότι είναι αρμοδιότητα των Δήμων
και πρέπει να απευθυνθούν σ’ αυτούς. Σε
ερώτηση για το τι προβλέπεται να κάνουν τα υποστελεχωμένα ειδικά σχολεία στην
περίπτωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού, είπε ότι αυτό το κρίνει η κάθε
σχολική μονάδα και ότι ο ίδιος θα σεβαστεί κάθε απόφαση.
3. Για τα πρότυπα-πειραματικά
σχολεία: Οι Σύλλογοι ρώτησαν αν ο Δ/ντής Εκπαίδευσης θα προτείνει
τον χαρακτηρισμό σχολείων ως πειραματικών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου
διδασκόντων. Ο Δ/ντής από την πλευρά του δεσμεύτηκε ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία
τέτοια ενέργεια. Αυτή τη στιγμή, όπως ενημερωθήκαμε, κανένας σύλλογος
διδασκόντων στην περιοχή του Πειραιά δεν έχει προτείνει τον χαρακτηρισμό του
σχολείου του ως πειραματικό.
4. Για τη συγκρότηση του νόθου ΠΥΣΠΕ:
Δηλώθηκε
για μία ακόμα φορά από τους Συλλόγους ότι δε θα αποδεχτούν και δε θα νομιμοποιήσουν
τα δοτά Υπηρεσιακά Συμβούλια, ενώ καταγγέλθηκαν οι αντιδημοκρατικές ενέργειες
για τη συγκρότηση και λειτουργία τους με τη μετατροπή όλων των μελών του
υπηρεσιακού συμβουλίου σε δοτά-διορισμένα (ενεργοποίηση του κατάπτυστου άρθρου123 του ν.4763/2020). Αλγεινή εντύπωση
προκάλεσε το γεγονός ότι στάλθηκε από τη Δ/νση Πειραιά ανυπόγραφο έγγραφο, που
προσκαλούσε εκπαιδευτικούς να αιτηθούν τη συμμετοχή τους στο ΠΥΣΠΕ και να
καταλάβουν τη θέση των παραιτηθέντων αιρετών, και μάλιστα σε διάστημα μισής ώρας.
Για μία ακόμα φορά δηλώσαμε ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να αγνοεί και πολύ
περισσότερο να αντιστρατεύεται τις αποφάσεις των Συλλόγων και της Ομοσπονδίας
και, ταυτόχρονα, να θεωρεί πως μπορεί να συμμετέχει στη ζωή και τις αποφάσεις
του εκπαιδευτικού κινήματος και των σωματείων του και για το λόγο αυτό οι
Σύλλογοι θα λάβουν εκ νέου όλα τα προβλεπόμενα από τα καταστατικά τους
πειθαρχικά μέτρα. Ήδη οι πρώτοι που αποδέχτηκαν τη συμμετοχή τους στη θέση των
διορισμένων μελών του Συμβουλίου -παίρνοντας θέση ενάντια στις αποφάσεις
κλάδου- αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός των Συλλόγων.
Ο
Δ/ντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι ήταν υποχρεωμένος από τον νόμο να προτείνει
στην Περιφερειακή Δ/νση Π. & Δ. Αττικής (όπως του ζητήθηκε) ονόματα
εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους στη συγκρότηση του ΠΥΣΠΕ και γι’ αυτό το λόγο
στάλθηκε το σχετικό έγγραφο. Σε ερώτησή μας πόσες αιτήσεις έγιναν, δεν δόθηκε
απάντηση. Αυτή τη στιγμή το ΠΥΣΠΕ Πειραιά έχει ανασυγκροτηθεί με τη συμμετοχή
διορισμένων μελών.
5. Για τον εσωτερικό κανονισμό:
Εκφράστηκε η αντίθεση και ο προβληματισμός των Συλλόγων σχετικά με τον εσωτερικό
κανονισμό, ο οποίος δεν αφορά πλέον μια αποκλειστικά εσωτερική διαδικασία του
Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά απαιτεί τη συμμετοχή του συλλόγου γονέων και εκπροσώπου
του δήμου, αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τα ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία
(καθώς ο σύλλογος διδασκόντων σε αυτή την περίπτωση θα είναι μειοψηφία), συνδέεται
με την αξιολόγηση, ενώ κινείται, σύμφωνα με το όσα ορίζει το αντίστοιχο ΦΕΚ, σε
μια κατεύθυνση αντιπαιδαγωγική και τιμωρητική απέναντι στους μαθητές. Ρωτήθηκε
ο Δ/ντής Εκπαίδευσης αν θα ζητήσει από τις σχολικές μονάδες να του στείλουν
εσωτερικό κανονισμό και μάλιστα σε μια περίοδο όπου τα σχολεία είναι κλειστά
και η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της.
Ο
Δ/ντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι ο σύμφωνα με τον νόμο ο εσωτερικός κανονισμός
εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης και αυτός αποτελεί τον τελικό
αποδέκτη. Ο ίδιος δεν θα ζητήσει από τις σχολικές μονάδες να του αποστείλουν σε
συγκεκριμένες ημερομηνίες εσωτερικό κανονισμό.
6. Για τις τοποθετήσεις των
νεοδιόριστων συναδέλφων της ειδικής αγωγής: Οι Σύλλογοι ζήτησαν
από τον Δ/ντή Εκπαίδευσης οι τοποθετήσεις των συναδέλφων να γίνουν με βάση το
ΠΔ 15/1996 και την εγκύκλιο μεταθέσεων του 2020 και να υπάρξει διαφάνεια.
Ο
Δ/ντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:
Α ΦΑΣΗ
1. Θα ανακοινωθούν όλα τα κενά σε ειδικά σχολεία και
Τμήματα ένταξης (υπάρχουν όπως μας ανακοινώθηκε περίπου 100 διαθέσιμες
οργανικές -50 σε ειδικά σχολεία και 50 σε Τ.Ε.- για 90 περίπου συναδέλφους).
2. Θα ακολουθήσουν οι δηλώσεις προτίμησης.
3. Κατάρτιση και
ανακοίνωση προσωρινού πίνακα μοριοδότησης κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης και
αφού προηγηθούν όσοι ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (με βάση τον Αριθμό Μητρώου και χωρίς ονόματα).
4. Πιθανές ενστάσεις για τυχόν λάθη και κακό
υπολογισμό των μορίων.
5. Θα ανακοινωθεί ο τελικός πίνακας.
Β ΦΑΣΗ
Θα
δοθεί η δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να υποβάλουν νέα δήλωση προτίμησης για
τις περίπου 10 οργανικές θέσεις που θα μείνουν αδιάθετες.
Τέλος,
ενημερωθήκαμε ότι θα γίνουν από τη Δ/νση Πειραιά όλες οι ενέργειες ώστε να
ανανεωθούν οι τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών που λήγουν τον Απρίλιο, ότι
δεν υπάρχει πρόβλημα με τις ιατρικές γνωματεύσεις των αναπληρωτών και ότι τα
κενά στα σχολεία αυτή τη στιγμή (περίοδος τηλεκπαίδευσης) είναι 15 σε
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, 29 σε τμήματα ένταξης, 23 σε εκπαιδευτικούς ειδικής
αγωγής, 63 σε παράλληλη στήριξη (49 δασκάλων και 14 νηπιαγωγών), ενώ στην περίπτωση
που άνοιγαν τα σχολεία τα κενά θα ήταν 5 σε δασκάλους, 4 σε νηπιαγωγούς, 8 σε
εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, 29 σε τμήματα ένταξης, 8 σε εκπαιδευτικούς ειδικής
αγωγής, 63 σε παράλληλη στήριξη (49
δασκάλων και 14 νηπιαγωγών).
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους μας
συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των
μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου μας.
Το Δελτίο τύπου υπογράφουν οι Σύλλογοι
Π.Ε.:
Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας, Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, Α΄ Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Αργοσαρωνικού και Σαλαμίνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου