http://spe-ploumpidis.blogspot.com/ αρ. πρωτ.
1086 24/7/2024
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ!
ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η
ΑΠΟΦΑΣΗ (22/7) ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ!
Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω καλοκαιριού και
με κλειστά τα σχολεία, συνεχίζει ξεδιάντροπα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του
προσπαθώντας να αιφνιδιάσει εκπαιδευτικούς και γονείς. Με νέο έγγραφο - απόφαση σοκ ! στις 22/7 ο νέος Αναπληρωτής
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής προχωρά στην ανάκληση αποφάσεων
κατάτμησης τμημάτων στα οποία φοιτούν μαθητές /τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή
και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το
διδακτικό έτος 2024- 2025.
Συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά ανακαλούνται όλες οι μέχρι πρότινος
εγκεκριμένες αποφάσεις κατάτμησης είτε αφορούν τμήματα Α’ τάξης ακόμα και με 29
μαθητές είτε άλλων τάξεων με 25 μαθητές. Συνολικά η νέα απόφαση αφορά την αναστολή
29 τμημάτων σε 25 Δημοτικά και 2 Νηπιαγωγεία.
Αυτά τα 29 νέα χαμένα τμήματα έρχονται να προστεθούν στα ήδη χαμένα
19 (σχετική ανακοίνωση https://spe-ploumpidis.blogspot.com/2024/07/blog-post.html),
που η προηγούμενη Διοίκηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής δεν
προχώρησε σε κατάτμησή τους, γεγονός που καταγγείλαμε στην Παράσταση
Διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής στις 9 Ιουλίου. Συμπερασματικά
με παλιότερες και πρόσφατες αποφάσεις για το σχολικό έτος 2024-2025 στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση του Πειραιά χάνονται σχεδόν 50 τμήματα.
Όσον αφορά τα σχολεία ευθύνης του Συλλόγου μας σε Πέραμα και
Κερατσίνι η νέα απόφαση αφορά τη μη κατάτμηση τμημάτων της Α΄τάξης, που
αριθμούν 26 έως 29 μαθητές, στο 3ο ΔΣ Περάματος, στο 4ο
ΔΣ Περάματος , στο 15ο ΔΣ
Κερατσινίου και στο 23ο ΔΣ Κερατσινίου. Επιπλέον, αναστέλλεται η
κατάτμηση τμημάτων στην Ε΄ τάξη που αριθμεί 25 μαθητές για το 9ο και
10ο ΔΣ Κερατσινίου και στη ΣΤ΄τάξη που αριθμεί επίσης 25 μαθητές για
το 9ο ΔΣ Κερατσινίου.
Η απόφαση αυτή του νέου Αναπληρωτή
Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής στηρίζεται στην πρόσφατη εγκύκλιο
που εξέδωσε ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ στις 15/7, που με αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό τρόπο, αγνοώντας παντελώς ότι πρόκειται για τάξεις
που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένες δυσκολίες, προσδιορίζει τους όρους και
τις προϋποθέσεις κατάτμησης τμημάτων και μείωσης μαθητών στην τάξη. Στην
εγκύκλιο του ΓΓ δεν προβλέπεται η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη. Αντίθετα, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών
της Α τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο αριθμός των μαθητών της τάξης είναι
μικρότερος από 30 (δηλαδή λιγότερο από 15 σε κάθε τμήμα), προκειμένου να μην
προχωρήσει η κατάτμηση τμημάτων.
Αυτή η εξέλιξη είναι
απαράδεκτη, εξοργιστική, καθώς καθιερώνονται
πολυπληθή τμήματα, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης
σε Τμήματα Ένταξης, με τον εκπαιδευτικό, αντί να ασκεί απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο , να μετατρέπεται σε
«παιδοφύλακα», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων
των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός. Ταυτόχρονα διαλύεται ο προγραμματισμός των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψιν
τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ συνεπάγεται και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πιθανόν θα
κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Επιπλέον, καταπατάται το
δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας
επιπλέον δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειες
τους για τη μετακίνησή τους.
«Ντράπηκε ... και η ντροπή»!!
Αυτή είναι η «αναβάθμιση» της
εκπαίδευσης που νομοθετούν , με συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων, με κόφτες
που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας και δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική
διαδικασία στοιβάζοντας τους μαθητές σε μεγάλα τμήματα. Την ίδια στιγμή που
το
Υπουργείο διατυμπανίζει 10.000 διορισμούς, μειώνει θέσεις εργασίας με τις
συγχωνεύσεις για να φέρει «στα δικά του μέτρα» τις προσλήψεις και τους
διορισμούς. Ήδη το Υπουργείο δεν κάλυπτε τις ανάγκες στην παράλληλη στήριξη
μοιράζοντας του εκπαιδευτικούς προς 2-3 μαθητές, ενώ και με το νέο νομοσχέδιο θα
προσπαθήσει να νομοθετήσει και “με τη βούλα” τους κόφτες στην παράλληλη
στήριξη, μειώνοντας θέσεις εργασίας.
Αντί το 2024 να συζητάμε πώς
οι μαθητές και ιδιαίτερα αυτοί με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη
περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική
παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να
κοπεί.
Αντί να συζητάμε για μαζικές
μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών για να έχουν οι μαθητές όλη την
αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν
τις προσλήψεις.
ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ
ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!
Αν
νομίζει το Υπουργείο ότι εν μέσω καλοκαιριού μπορεί να βάζει στον «προκρούστη»
τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας , ενισχύοντας τη λογική κόστους -
οφέλους , είναι βαθιά γελασμένο !
Το διεκδικήσαμε στην Παράσταση Διαμαρτυρίας στις 9/7 που διοργάνωσαν ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ από όλη την Αττική στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής ,το βροντοφωνάξαμε στην κινητοποίηση στις 17/7 στο ΥΠΑΙΘΑ , ότι οι ανάγκες των μαθητών μας δεν είναι κόστος!
Θα μας
βρουν απέναντί τους ! Μόνοι τους και όλοι μας !
Συσπειρωμένοι στα σωματεία
μας, σε συμμαχία με τους γονείς των μαθητών μας δε θα επιτρέψουμε να
καταπατηθούν ούτε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας ούτε ο παιδαγωγικός
μας ρόλος !
. Καλούμε
τη ΔΟΕ να κινητοποιηθεί άμεσα, ώστε να μην περάσει η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘΑ.
Απαιτούμε:
. Να
παρθούν πίσω οι αποφάσεις που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
· Μαζικούς μόνιμους
διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία
χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. Εδώ και τώρα
9μηνη άδεια ανατροφής. Εδώ και τώρα 12μηνη σύμβαση από Σεπτέμβριο μέχρι
Αύγουστο.
· Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20
στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα
ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια
και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων
των κενών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, του ΕΕΠ
και ΕΒΠ αλλά και όλων των αναγκαίων εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή. Κάλυψη των
αναγκών παράλληλης στήριξης σε όλα τα παιδιά με βάση τις γνωματεύσεις, να μπει
τέρμα στις ιδιωτικές παράλληλες που έχουν πλημμυρίσει ειδικά και τυπικά
σχολεία. Είναι ευθύνη του κράτους και πρέπει να την αναλάβει!
· Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και
Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης
όπου υπήρχε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου