http://spe-ploumpidis.blogspot.com/ αρ. πρωτ. 980 30/8/2023
Θέμα: Το νέο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας που επιβάλλει
περικοπές ,να μείνει στα χαρτιά! Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών των
σχολείων!
Μπροστά
οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας».
Με βάση την
εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ υπ’ αριθμ. πρ. 93506/Δ3 της 25 – 8 – 2023 βρίσκεται, για
άλλη μια φορά, σε εξέλιξη σχέδιο περικοπών -
«εξοικονόμησης» του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων
εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023 – 2024.
Με βάση την
συγκεκριμένη εγκύκλιο επικυρώνεται και
διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε
δυο ή και περισσότερους μαθητές εντός της ίδιας τάξης, ακυρώνοντας στην πράξη
τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας προκλητικά τα μορφωτικά δικαιώματα
των μαθητών.
Με την
εγκύκλιό του αυτή προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το ΥΠΑΙΘ καλεί
τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες
στηρίξεις ορίζοντας ότι: «Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης
ΠΣ – Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή/-τρια, αναλαμβάνει ένας/μία
εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ – Σ συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές μόνο
περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα
τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2)
εκπαιδευτικών ΠΣ – Σ στο ίδιο τμήμα σχολείου».
Η προσπάθεια
αυτή έχει παρελθόν.
Διαχρονικά με ευθύνη όλων των
κυβερνήσεων, οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες δεν
είχαν ουσιαστική στήριξη, αφού ήταν πολύ συχνό το φαινόμενο ένας εκπαιδευτικός
Παράλληλης Στήριξης να «μοιράζεται» σε μέχρι και 5 παιδιά.
Η προκάτοχος
του σημερινού Υπουργού Παιδείας τον Αύγουστο του 2021 με προφορική εντολή
όριζε το πλαφόν των 2 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα,
προσπαθώντας ταυτόχρονα να ομαδοποιήσει και τις αντίστοιχες ανάγκες σε
σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
Δηλαδή παλιά μου τέχνη κόσκινο!
Τότε τα
εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων αντισταθήκαμε υπερασπιζόμενοι τα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες.
Ο ανάλγητος,
ψυχρός αυτός σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ έρχεται σε σύγκρουση με την ίδια την
παιδαγωγική επιστήμη, συνιστά εμπαιγμό και στοχοποιεί το πιο ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού
πληθυσμού.
Η
αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική
θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματά στο βωμό των περικοπών
ορίζοντας κόφτες για προσλήψεις προσωπικού.
Στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες
μαθητές/-τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς
ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/-ισσες που υπηρετούν
το Δημόσιο Σχολείο
θα βρεθούν στην ανεργία.
Οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί της
παράλληλης στήριξης θα κυνηγούν πανικόβλητοι
ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, αποκλειόμενοι οι ίδιοι
από κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα
και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες που
θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του
Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα
ληφθούν υπόψιν.
Το ΥΠΑΙΘ πέραν όλων των άλλων
δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαίδευσης,
μεταθέτοντας τις ευθύνες του στις πλάτες των οικογενειών που θα κληθούν εκ των
πραγμάτων (και φυσικά δεν θα μπορούν όλες) να προσλάβουν ιδιώτες, ανασφάλιστους
σε δημόσια πλαίσια, αποκομμένους από τον συλλογικό εκπαιδευτικό
σχεδιασμό του σχολείου.
Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη
σημαίνει ξεκάθαρα ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια
χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα απολυθούν και πάρα πολλά παιδιά θα
μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν
ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να
τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα.
Πίσω δηλαδή από τα μεγάλα λόγια για
το «αναβαθμισμένο σχολείο» βρίσκεται το σχολείο των ελλείψεων και της πλήρους
μορφωτικής υποβάθμισης, που στηρίζουν πιστά και διαχρονικά όλες οι
κυβερνήσεις!
Όλες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά,
προσπαθούν να απαλλαγούν από τις ευθύνες τους για την κάλυψη των αναγκών
μαθητών και εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο το σχολείο και
καταπατώντας εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Δεν πάει άλλο! Δε θα
επιτρέψουμε να εφαρμοστεί η οδηγία που τσακίζει το δικαίωμα των παιδιών με
ειδικές ανάγκες στην εκπαίδευση και την αξιοπρεπή ζωή και «πετάει» εκτός
σχολείου χιλιάδες συναδέλφους !
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΕΝ ΘΑ
ΠΕΡΑΣΕΙ.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
Κανένας/-μιά μαθητής/-τρια χωρίς την Παράλληλη Στήριξη που
δικαιούται. Να ικανοποιηθούν όλες οι διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ. Καμία περικοπή, καμία
μείωση των ωρών των εκπαιδευτικικώνν ΠΣ
Κανένας/-μιά εκπαιδευτικός στην ανεργία.
Καμία οικογένεια στη βάσανο εξασφάλισης Παράλληλης Στήριξης
ιδιωτικά για να στηρίξει το παιδί της.
Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών
δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης
που έχει εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.
Καλούμε το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. να
καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Κανένα κλείσιμο – συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές στο τμήμα στα δημοτικά,
15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στα Νηπιαγωγεία.
Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική
εκπαίδευση,
επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση των ΑμΕΑ.
Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και
βαθμίδα εκπαίδευσης. Δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης ανάλογα με
τις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου.
Στελέχωση των σχολείων
με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
§
Να
πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Να δοθούν όλα τα κενά στη
δημοσιότητα, κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών με το απαραίτητο προσωπικό σε
μία φάση.
§
Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας
για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες
που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ)
§
Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην
Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
§
Άμεσα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (σίτιση, στέγαση κλπ.)
§
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση τις πραγματικές,
σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου